Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 19:02
  #43201
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
det där kallar jag ett snabbt svar, fan vad jag hatar Jonas Karlsson efter att ha sett den, jävla äckel

Nu är det en karaktär han spelar i filmen, han har alltså inte våldtagit tjejen på riktigt.
Citera
2014-04-21, 22:23
  #43202
Medlem
softcore123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Nu är det en karaktär han spelar i filmen, han har alltså inte våldtagit tjejen på riktigt.

Det är såna personer man blir lite skraja för, såna personer som hade knivskurit skådespelare såsom Jack Gleeson för att han spelade en arrogant kung i GoT.
Citera
2014-04-22, 00:45
  #43203
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Söker en film som jag bara såg delar av för säkert 10 år sedan.

En kille som jag tror är polis har sett sina föräldrar bli mördade när han var en liten grabb och han träffar på mördaren när han är i tjänst, känner igen honom och påminner mördaren om den kvällen. Han har även en svart partner om jag inte minns fel.

Minns dock en scen där det blir skottlossning och bägge poliserna ropar ut Police exakt samtidigt som dom riktar pistolerna mot varandra. Minns att det var en del nakenscener (däribland att några män åt ifrån nakna tjejer som låg på ett bord under nån fest) och att filmen såg ut att vara gjord nån gång mellan 80-90 talet.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Efterlyser en skräckfilm som gick på tv för sisådär 10 år sedan.

Inledningsvis börjar det med att en tjock kille springer upp för en trappa i ren förtvivlan och undrar vart alla tagit vägen, detta är den enda karaktären jag har ett någorlunda minne utav och han är nog vad man ska kalla en förvuxen jättebebis, en riktig mammagris som berättar nånting om att dom brukar åka på bio i en viss bil som dyker upp i nån scen. Denne morsa återkommer som ett spöke under filmen och försöker övertala honom å göra saker men han inser att hon inte är på riktigt vid slutet och släpper henne under en väldigt kaosartad scen, i slutet åker alla tillbaka till detta hus i en viss harmoni.

I övrigt minns jag att det var väldigt många jumpscares. Någon som känner igen denna flummiga beskrivning?
Bump!
Citera
2014-04-22, 00:54
  #43204
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Bump!

Första är antagligen Showdown in Little Tokyo.
Citera
2014-04-22, 01:07
  #43205
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Första är antagligen Showdown in Little Tokyo.
Tack!
Citera
2014-04-22, 01:27
  #43206
Medlem
Hog-luvans avatar
Filmen handlar om unga asiater (kineser troligtvis) som är alla rika tack vare deras föräldrar är rika. De har som hobby att råna banker (eller företag). De har typ clown-masker på sig och springer runt i kostymer. En av karaktärerna kör en röd Ferrari i filmen. Filmen är gjord troligtvis mellan 2000 och 2010 eftersom Ferrarin är av de modellerna som fanns mellan de åren.
__________________
Senast redigerad av Hog-luvan 2014-04-22 kl. 01:32.
Citera
2014-04-22, 08:43
  #43207
Medlem
liivzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajtoo
http://www.imdb.com/title/tt1742336/?ref_=nm_flmg_act_9
Tackar!
Citera
2014-04-22, 11:19
  #43208
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hog-luvan
Filmen handlar om unga asiater (kineser troligtvis) som är alla rika tack vare deras föräldrar är rika. De har som hobby att råna banker (eller företag). De har typ clown-masker på sig och springer runt i kostymer. En av karaktärerna kör en röd Ferrari i filmen. Filmen är gjord troligtvis mellan 2000 och 2010 eftersom Ferrarin är av de modellerna som fanns mellan de åren.
Kommer bara att tänka på http://www.imdb.com/title/tt0386005/
Citera
2014-04-22, 13:05
  #43209
Medlem
Hog-luvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Kommer bara att tänka på http://www.imdb.com/title/tt0386005/
Precis den Grymt hittat då min beskrivning var rätt värdelös.
Citera
2014-04-22, 14:59
  #43210
Medlem
Tjena! Har ett ganska svagt minne av en film som jag såg för några år sedan. Det är något virus som läckt ut i ett labb och ca 5-10 personer ska ta sig ner i labbet. Men för att ta sig ner så måste dem ta sig förbi något slags säkerhetssystem med en robot som styr det. Finns bl.a. ett rum dem går in i som dem blir fast låsta i också måste dem akta sig för laserstrålar som skär dem på mitten. Någon som har en aning om vilken film jag menar?
Citera
2014-04-22, 15:04
  #43211
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePreviousGod
Tjena! Har ett ganska svagt minne av en film som jag såg för några år sedan. Det är något virus som läckt ut i ett labb och ca 5-10 personer ska ta sig ner i labbet. Men för att ta sig ner så måste dem ta sig förbi något slags säkerhetssystem med en robot som styr det. Finns bl.a. ett rum dem går in i som dem blir fast låsta i också måste dem akta sig för laserstrålar som skär dem på mitten. Någon som har en aning om vilken film jag menar?

Resident Evil
Citera
2014-04-23, 16:19
  #43212
Medlem
makan747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klafs
Moskitkusten gick i lördags på SVT1.

Yes, tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback