2010-10-25, 20:25
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Vad är det som sker med vår serie?

Tror dom håller på att bygga upp ett normalt psyke till Dexter så att serien får ett "lyckligt" slut.

Fast en sak jag tänkte på var att om Luimen skulle döda nån, så är det ju fritt fram för Dexter att göra sig av med det lilla problemet.

Det här med Nannyn, nånting är det som inte stämmer, hoppas nästan att det visar sig att hon är FBI eller liknande och att dom är honom på spåren, men att han på något listigt sätt slingrar sig ur det (handling för nästa säsong?).
Senast redigerad av F.K 2010-10-25 kl. 20:28.
Citera
2010-10-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Tror dom håller på att bygga upp ett normalt psyke till Dexter så att serien får ett "lyckligt" slut.

Fast en sak jag tänkte på var att om Luimen skulle döda nån, så är det ju fritt fram för Dexter att göra sig av med det lilla problemet.

Det här med Nannyn, nånting är det som inte stämmer, hoppas nästan att det visar sig att hon är FBI eller liknande och att dom är honom på spåren, men att han på något listigt sätt slingrar sig ur det (handling för nästa säsong?).

Hoppas kan man. Fan vad besviken jag blir ifall hon visar sig vara en vanlig statist/biroll/whatever.
Citera
2010-10-25, 23:20
Medlem
atmds avatar
Nä, nu får fan den här säsongen snart ta fart!

Säsong 1-4 har varit väldigt tydliga på att ha en speciell handling för just säsongen i sig. 1an handlade om Ice Truck Killer, 2an om Bay Harbour Butcher osv.

Men 5an då?! Efter fem stycken avsnitt känns den synnerligen färglös. Såhär halvvägs in i säsongen kan jag inte vara den enda som funderar över vad de återstående avsnitten ska få för genomgående handling och genom det ge säsong 5 dess identitet?

Sedan är jag väl inte heller den enda som tycker Julia Stiles som spelar Lumen inte spelar tillräckligt bra? Hon gör för mig inget speciellt stabilt intryck, i alla fall. I det stora hela känns själva karaktären faktiskt ganska onödig och rentutav överflödig. Hittills....
Citera
2010-10-25, 23:50
Medlem
Fyfan vad jag stör mig på Lumen, så jävla dålig karaktär, sen dexters jävla dubbelmoral, han kan kallblodigt mörda 'skyldiga' människor men kan inte ens döda en jobbig jävla brud för att rädda sig själv.

Hoppas hon begår självmord så Dexter kan fokusera sig på annat
Citera
2010-10-25, 23:58
Medlem
kleskens avatar
Svårt att se vad säsongen kommer handla om? Enkelt

Citera
2010-10-26, 01:15
Medlem
MrJackssons avatar
Det finns fan ingenting att leva för om Dexter blir en dålig TV-serie. Det är en värld som jag inte vill leva i. 12 otroligt sköna avsnitt om året med en goodguy-psykopat i huvudrollen, det är allt jag begär, och det är fan inte mycket.
Citera
2010-10-26, 03:15
Medlem
sam_elofs avatar
Vad heter hon polis-latinan (som hjälper Deborah) i verkligheten? Hitter inte detta på imdb.
Citera
2010-10-26, 06:20
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Vad heter hon polis-latinan (som hjälper Deborah) i verkligheten? Hitter inte detta på imdb.

http://www.imdb.com/name/nm1571820/
Citera
2010-10-26, 07:41
Medlem
Hoppas det tar fart snart, vilket jag också tror det kommer att göra. Håller med om att Lumen är en ganska kass karaktär, och det kändes tråkigt det jag tyckte var mest spännande i detta avsnitt var när Angel (sp?) skulle "ertappa" Maria. Anar att det kommer komma en clash mellan att Lumen gör något idiotiskt som får Dexter i knipa samtidigt som Quinn lyckas... med vad han nu försöker göra. Ge inte upp hoppet om säsongen än gubbar!
Citera
2010-10-26, 09:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Vem var Josh? Mitt minne sviker mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Tror han menar Jonah Mitchell, som är son till Arthur Mitchell

Alldeles rätt. Mitt namnminne sviktade. Det visar kanske mest att rollen inte varit så framträdande, men ändå en springande punkt i det fortsatta händelseförloppet. Det är en av de faktorer jag ogillar med den nu uppbyggda plotten. Skuggfigurer utan intressanta karaktärer har plötsligt blivit nyckelspelare.
Citera
2010-10-26, 10:48
Medlem
Falcãos avatar
Kan hålla med om att den här säsongen har börjat något svajigt men vill minnas att de flesta av säsongerna har börjat lite svajigt för att ta sig efterhand. Förra säsongen, som enligt mig är den starkaste hitintills, hade t.ex. tramsiga avsnitt i början där Dexter jagade någon som saboterade grannskapet. Tror, och hoppas, att även den här säsongen hittar formen snart.
Citera
2010-10-26, 10:53
Bannlyst
Nu har fem av tolv avsnitt avverkats. Och inget händer. Usch så less jag blir. Hoppas verkligen att nåt av värde händer nästa avsnitt, att Lumen kickar igång ordentligt. Så arg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in