2013-08-28, 21:03
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithos
Öron ner. Hårig i ansikten, krulligt som ett får över hela kroppen, men inte så mycket så att det täcker ögonen. Ganska medel svans, Han kändes väldigt proportionerlig. Jag är väldigt kass på hundar så jag kan inte jämföra riktigt.

portugisisk vattenhund

Eller Lagotto

Kan det vara någon av dessa två?
Citera
2013-08-28, 22:12
Medlem
MeFfss avatar
Citat:
Öron ner. Hårig i ansikten, krulligt som ett får över hela kroppen, men inte så mycket så att det täcker ögonen. Ganska medel svans, Han kändes väldigt proportionerlig. Jag är väldigt kass på hundar så jag kan inte jämföra riktigt.
Pumi?
Citera
2013-08-28, 22:18
Medlem
Han är väldigt lik både Pumi och Lagotto! Pälsen mer som Pumi och Lagottos öron. Tack!
Citera
2013-08-28, 22:28
Medlem
MeFfss avatar
Citat:
Han är väldigt lik både Pumi och Lagotto! Pälsen mer som Pumi och Lagottos öron. Tack!
Bouvier kanske? Svart är ingen godkänd färg på Lagotton.

Hur stor var hunden?
Citera
2013-08-28, 23:11
Medlem
Svidmyras avatar
Lagotton kan inte vara svart så den går bort. Jag tänkte genast på en pudel som inte har blivit klippt på ett tag. Pudlar finns i olika storlekar från ca 25cm(toypudel) mankhöjd till uppåt 70 cm (alltför stor storpudel).

Pudelpälsar är lockiga och växer jämnt över hela hunden, även i ansiktet. Pälsen kan klippas i massor av mer eller mindre vackra frisyrer och om den har varit helt nerklippt och pälsen sen får växa ett tag kommer den in i ett stadium där t.ex. en svart mellanpudel med oklippt nos ser ut som en svart lagotto. Pälsen kan vara alltifrån lockig till ganska rak beroende på om den har fönats för att bli torr efter bad/regn eller inte. Pudelvalpar har inte lika lockig päls som de vuxna.
Citera
2013-08-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeFfs
Bouvier kanske? Svart är ingen godkänd färg på Lagotton.

Hur stor var hunden?

Det kan mycket väl vara en blandras.
Han nådde upp till mina knän. jag är runt 180.

Hans päls var som sagt som ett fårs. Inte hårig som pudlar jag sett. Väldigt jämn. Utan att sträcka ut på krullarna så skulle jag uppskatta längden på 1 cm
Citera
2013-08-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSheep
Har sett en skithäftig hund ute några gånger nu. Precis en sån som jag skulle vilja ha.
Den ser ut som en liten engelsk bulldog??

Tvivlar på att det är valp då jag har sett den några 2-3 gånger under 2-3 månader. Och den har inte växt nämnvärt.
Den såg även ut att ha en liten knorr på svansen, som en gris ungefär.

Någon som kan peka mig åt rätt håll ?

En mops?
Citera
2013-08-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisbonde
Någon som vet vilken ras denna hund är?

http://i41.tinypic.com/294kmlw.jpg

Jag tycker det liknar lite en schäfer men jag är inte riktigt säker

Ser ut som en valp, så svårt att säga. Ser ut att vara nån större spetshund
Citera
2013-08-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Tack för alla svar!

Vi har kommit fram till att han innehåller Ungersk Viszla helt klart + dobermann. Ska köpa ett DNA-test och återkommer med resultat!

Fått resultat än?
Citera
2013-09-05, 20:14
Medlem
kjell.bergkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illvet
Någon som vet vad det här är för ras?
http://ikapika.files.wordpress.com/2009/02/mops.jpg

Pekinese?
Citera
2013-09-19, 13:09
Medlem
Demandos avatar
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1266666_10153271011700454_369302660_o.jpg

Tror inte det är en European Shorthair (Bondkatt) Men är osäker vad de skulle kunna vara...
Kan tänkta mig Munchkin, men är osäker.
Citera
2013-09-19, 20:55
Medlem
Zanizailas avatar
Har den inte stamtavla så är det i praktiken en bondkatt, och som jag sagt tidigare, så har icke-renrasiga katter generellt inte någon renrasig bakgrund alls, till skillnad från hundar, som ju avlats på raser (eller typer) i tusentals år.

Munchkin? De har jättekorta ben, så en sådan är det klart inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in