2012-09-10, 17:38
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilsweetthing
hmm kanske var en sådan, lite lik i alla fall, men tycker inte den är lik på ansiktet framifrån..

jag kommer inte riktigt ihåg mer, men den var ljusare än en hh iaf, kan tillägga att jag såg den i tyskland med militär, så den används väl där om det kan vara någon hjälp. Stående öron hade den ju då, ljus i pälsen, korthårig, i höjd som schäfer.

Jag kanske bara fått för mig att den var tigrerad i efterhand, men jag tyckte just att den var lite så, mest ljus färg var det då.

Aha Tyskland, då vet jag inte vad de har för "udda" hundar vid polis/militär mer än hovawart och det var det ju inte.
Citera
2012-09-21, 14:33
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396427_417300328326031_636755169_n.jpg

Vad är det här för hundras?
Citera
2012-09-21, 15:22
Medlem
Avantasias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396427_417300328326031_636755169_n.jpg

Vad är det här för hundras?
Ser ut som en Chow Chow.
Citera
2012-09-21, 16:32
Medlem
nynaeves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Ser ut som en blåtabbymaskad helig birma.
En ragdoll som inte är vittecknad i ansiktet ska heller inte ha vita sockor som denna har. Birma däremot ska alltid ha vita sockor men inget vitt i ansiktet.
Fast man vet ju inte om det är en raskatt men det ser onekligen ut som en sådan. Jättevacker katt oavsett!

De behöver inte ha den lilla vita bläsen i ansiktet, även fall den vad jag vet är önskvärd. Däremot skall de ha en vit haka till skillnad mot birman, vilket jag tycker att det ser ut som att katten på bilden har. Tror dessutom att birman skall ha den maskade färgen längre ned på bakbenen, medan ragdollen skall vara vit upp till hasspetsen - vilket också det verkar stämma in på bilden. Å andra sidan är det väl fler katter som är felmaskade än som följer rasstandarden exakt

Jag gissar i alla fall på ragdoll. Visst kan det vara en maskad huskatt också, men ofta brukar inte huskatter få riktigt så fin blå färg på ögonen (de har också blå ögon som maskade, men den är ofta lite blekare).
Citera
2012-09-21, 16:54
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nynaeve
De behöver inte ha den lilla vita bläsen i ansiktet, även fall den vad jag vet är önskvärd. Däremot skall de ha en vit haka till skillnad mot birman, vilket jag tycker att det ser ut som att katten på bilden har. Tror dessutom att birman skall ha den maskade färgen längre ned på bakbenen, medan ragdollen skall vara vit upp till hasspetsen - vilket också det verkar stämma in på bilden. Å andra sidan är det väl fler katter som är felmaskade än som följer rasstandarden exakt

Jag gissar i alla fall på ragdoll. Visst kan det vara en maskad huskatt också, men ofta brukar inte huskatter få riktigt så fin blå färg på ögonen (de har också blå ögon som maskade, men den är ofta lite blekare).

Ragdoll finns i tre olika varianter vad jag vet, Mitted (vitfläck med mindre vitt i ansiktet som tunn bläs, vit haka eller bara ett pyttestreck t ex. plus vitt på tassarna), Bicolor (vitfläck med mer vitt i ansikte och vita tassar) och sen Colorpoint som är maskat utan vitt.
En del maskade katter kan ha vit haka utan att vara vitfläck, beroende på färg och utmaskning. Har själv en tabbymaskad katt, ej ragdoll, som har vit haka.
Citera
2012-09-23, 20:03
Medlem
Jag såg en jättefin hund idag, den var liten, vit och hade bruna fläckar på sig. Någon som vet vilken ras de är?
Citera
2012-09-23, 20:57
Medlem
MeFfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voltio
Jag såg en jättefin hund idag, den var liten, vit och hade bruna fläckar på sig. Någon som vet vilken ras de är?
Det kan vara allt från en jack russel till en cocker spaniel...
Du bör nog vara lite mer specifik. Hur liten? Hängande eller stående öron? Lång eller kort nos? Korthårig, krullig eller långhårig? osv...
Citera
2012-09-29, 14:21
Medlem
Roxanas avatar
Citat:

Kanske var det en papillon?

http://www.google.se/search?hl=sv&cp=4&gs_id=e&xhr=t&q=papillon&bav=on. 2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1424&bih=756&wrapid=tljp1 34892123659406&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=kudmUMOdGMvU4Q S39YDYAw
Citera
2012-09-29, 14:29
Medlem
triasperiods avatar
Citat:
Vilken enormt målande beskrivning.
Men vi slänger till med blandras på ren tokchans
Citera
2012-09-30, 09:59
Medlem
triasperiods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Austalian working kelpie,har ni mot förmodan sett MADMAX 1 har ni sett salt and peppar varianten-de finaste mest lättlärda o trogna hundar som finns..
Fast det är en australian cattledog.. Ursäkta, men jag kunde inte låta bli...
Härliga raser båda två dock. Nästa hund lutar åt ACD
Senast redigerad av triasperiod 2012-09-30 kl. 10:28.
Citera
2012-10-09, 19:50
Medlem
Lockcapss avatar
Behöver hjälp med att identifiera en hundras som jag sett ganska ofta.

Hunden är -sjukt- stor, senaste gången jag såg en åkte jag förbi en familj som var ute med vederbörande hundras och deras barnvagn, och hunden är nästan större än barnvagnen(visserligen var jag några meter ifrån men den är väldigt stor iaf). Den påminner väldigt mycket om St. Bernard, men har inte den karakteristiska "St.Bernard-looken" i ansiktet. Färgen är brunröd, med vissa svarta och vita områden(bröstet är vitt). Ganska lång, tjock, svans. Ser lite "frånvarande" ut när den går, är inte så pigg och alert direkt. Öronen ligger ner.

Har en misstanke om att det är en korsning mellan en St. Bernard och en Bordercollie typ, men är inte säker. Har sett minst 3 olika såna här hundar där jag bor.
Citera
2012-10-09, 19:55
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockcaps
Behöver hjälp med att identifiera en hundras som jag sett ganska ofta.

Hunden är -sjukt- stor, senaste gången jag såg en åkte jag förbi en familj som var ute med vederbörande hundras och deras barnvagn, och hunden är nästan större än barnvagnen(visserligen var jag några meter ifrån men den är väldigt stor iaf). Den påminner väldigt mycket om St. Bernard, men har inte den karakteristiska "St.Bernard-looken" i ansiktet. Färgen är brunröd, med vissa svarta och vita områden(bröstet är vitt). Ganska lång, tjock, svans. Ser lite "frånvarande" ut när den går, är inte så pigg och alert direkt. Öronen ligger ner.

Har en misstanke om att det är en korsning mellan en St. Bernard och en Bordercollie typ, men är inte säker. Har sett minst 3 olika såna här hundar där jag bor.

Berner sennen?

http://www.google.se/search?q=berner+sennen&hl=sv&safe=off&prmd=imvns&t bm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=62R0UMKnG4jP4QTV 2YDICw&sqi=2&ved=0CCoQsAQ&biw=1280&bih=884
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in