2010-06-29, 10:58
Medlem
MissBloodyMarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Såg en hund som hade grå och sliten päls och såg ut som en Varg inte liknande till en varg utan precis som en varg och den såg ut som en monster hund/ ''Djävulshund'' för den hade Röda ögon. Någon som har en susning om vad det är för hund? Den var grymt cool och skulle vilja läsa mer om den

Var såg du den? På bild? Film? Visa/länka bilden/klippet/filmen? Röda ögon låter som en film/foto"effekt" på samma vis som du kan få röda ögon på bild...

Lite svårt att ha en susning med så knapphändiga uppgifter som du lämnar... För jag lovar, röda ögon är inget som är ett generellt drag hos hundar... Oavsett ras.
Citera
2010-06-29, 16:35
Bannlyst
Nej jag såg faktiskt den ute engång men jag orkade inte gå fram och fråga vad det är för ras men det såg ut som en jävligt läskig hund.
Citera
2010-06-29, 18:36
Medlem
Sarves avatar
TILLÄGG: Och Landseer är den svartvita!
Citera
2010-07-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSheep
Har sett en skithäftig hund ute några gånger nu. Precis en sån som jag skulle vilja ha.
Den ser ut som en liten engelsk bulldog??

Tvivlar på att det är valp då jag har sett den några 2-3 gånger under 2-3 månader. Och den har inte växt nämnvärt.
Den såg även ut att ha en liten knorr på svansen, som en gris ungefär.

Någon som kan peka mig åt rätt håll ?

Kolla på mops, eller Fransk bulldog. Är det nåt liknande du menar?
Citera
2010-07-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illvet
Någon som vet vad det här är för ras?
http://ikapika.files.wordpress.com/2009/02/mops.jpg

Tycker det påminner om en Affenpinchervalp, men svårt att säga ibland med valpar.
Citera
2010-07-13, 20:58
Medlem
ASFALTERADs avatar
Någon som vet vad man hund kan vara för ras?.. Dom som vi köpte henne av säger att hon är cocker spaniel/ labrador, men jag vet inte..Hon liknar inte någon av dem speciellt mycket, och dom vi köpte henne av visste inte särskilt mycket om hundar..

Så vad tror ni?

LÄNK till bild: http://vevvz.blogg.se/2010/june/pictures-from-yesterday.html#comment

(Obs det är den lilla valpen, inte de stora sibirian huskysen..)
Citera
2010-07-13, 21:07
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASFALTERAD
Någon som vet vad man hund kan vara för ras?.. Dom som vi köpte henne av säger att hon är cocker spaniel/ labrador, men jag vet inte..Hon liknar inte någon av dem speciellt mycket, och dom vi köpte henne av visste inte särskilt mycket om hundar..

Så vad tror ni?

LÄNK till bild: http://vevvz.blogg.se/2010/june/pictures-from-yesterday.html#comment

(Obs det är den lilla valpen, inte de stora sibirian huskysen..)

Antar att det är valpen du pratar om. Först (när jag såg bilden på valpen) trodde jag att det var en korsning mellan en Welsh Cogie och labrador, men benen verkar vara aningen för långa för att min tes ska hålla. Jag har också svårt att få in C.S i rasindikationen.

Kan det vara en korsning mellan en finsk stövare och en labrador?

Finsk stövare

http://fjellfotografen.se/albums/toj/djur/daggdjur/Tumnagel_Hundvalp,%20Finsk%20st%F6vare%20%A9%20toj -04605.jpg
Citera
2010-07-13, 21:17
Medlem
ASFALTERADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neorpha
Antar att det är valpen du pratar om. Först (när jag såg bilden på valpen) trodde jag att det var en korsning mellan en Welsh Cogie och labrador, men benen verkar vara aningen för långa för att min tes ska hålla. Jag har också svårt att få in C.S i rasindikationen.

Kan det vara en korsning mellan en finsk stövare och en labrador?

Finsk stövare

http://fjellfotografen.se/albums/toj/djur/daggdjur/Tumnagel_Hundvalp,%20Finsk%20st%F6vare%20%A9%20toj -04605.jpg

Det är mycket möjligt! Hon liknar ju mer den än en cocker spaniel helt klart!
Citera
2010-07-13, 21:20
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASFALTERAD
Det är mycket möjligt! Hon liknar ju mer den än en cocker spaniel helt klart!

Är hunden fortfarande i sina ämabla valpår?

Skulle vilja se en bild på hur den ser ut i dagsläget.
Citera
2010-07-14, 07:31
Medlem
Davy.Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neorpha
Är hunden fortfarande i sina ämabla valpår?

Skulle vilja se en bild på hur den ser ut i dagsläget.

Blogginlägget är ju bara en månad gammalt så jag tror tyvärr vi får vänta på de...

Jag tror helt klart de kan vara cocker/labbe, det är mycket svårt att gissa hur korsningar kommer att bli och vilka gener de kommer att ärva av vem. Teckningen skulle ju helt klart kunna komma från en cocker, och kroppsformen ser delvis ut som en labbe. Dock måste labben ha burit på bara en eller inga svarta gener, eftersom hunden alltid blir svart om sådana finns. Hade varit bra att se syskon ur kullen.

har svårt att tänka mig finsk stövare i den , helt enkelt av den anledning att rasen är numerärt liten i Sverige. Ju vanligare en ras är desto vanligare är ju även blandraser av den rasen.
Citera
2010-07-14, 13:11
Medlem
Neorphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy.Jones
Blogginlägget är ju bara en månad gammalt så jag tror tyvärr vi får vänta på de...

Jag tror helt klart de kan vara cocker/labbe, det är mycket svårt att gissa hur korsningar kommer att bli och vilka gener de kommer att ärva av vem. Teckningen skulle ju helt klart kunna komma från en cocker, och kroppsformen ser delvis ut som en labbe. Dock måste labben ha burit på bara en eller inga svarta gener, eftersom hunden alltid blir svart om sådana finns. Hade varit bra att se syskon ur kullen.

har svårt att tänka mig finsk stövare i den , helt enkelt av den anledning att rasen är numerärt liten i Sverige. Ju vanligare en ras är desto vanligare är ju även blandraser av den rasen.

Ja den har labradorens kroppsform, men om jag skulle få gissa av utseendet att döma, skulle jag nog inte haka upp mig på cocker/labbe (även om det mycket väl kan vara just den korsningen). Finsk stövare är "ovanliga" ja, men ändå registreras cirkus 500/år i Sverige så helt exceptionell är den då inte.
Citera
2010-07-27, 19:48
Medlem
iAlexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Japp, det där är utan tvekan en perser. Ett sånt där kattansikte glömmer man inte i första taget.

Dem ser alltid så jävla sura ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in