2009-12-18, 10:00
Hall! Jag undrar varfr min dator med Windows 7 64-bit fryser till hela tiden?
Det r allts en mrkesdator kpt 2007 och har inte bytt ut ngot (Satte in en hrddisk fr vldigt lngesen fast den fungerade inte som den skulle s jag tog ut den), och har p senare tid mrkt att datorn fryser till efter ett tag, kan hnda nr som helst frn 1 timma till en hel dag utan att den fryser fast.

Det jag r sker p r att det inte r verhettning d inget ligger fr hgt, eller att det r drivrutinerna d detta hnde ett lngt tag efter jag installerade drivrutinerna till grafikkortet, eller ngra andra drivrutiner alls, har ven frskt nedgradera och uppdatera dock har inget funkat heller.

Ngon som har en id vad som kan orsaka detta?
Tack i frhand.
Citera
2009-12-18, 10:22
Bannlyst
mnga snna hr trdar nu ang. windows 7, det verkar suga imo

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1079391
Citera
2009-12-18, 10:24
Antar att det inte bara handlar om Windows 7 nu heller, d jag installerade Windows 7 i Juli och det hr problemet kom nyss.
Citera
2009-12-18, 11:09
Medlem
[Strange Days]s avatar
nevermind...
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-12-18 kl. 11:14.
Citera
2009-12-18, 11:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Median
Hall! Jag undrar varfr min dator med Windows 7 64-bit fryser till hela tiden?
Det r allts en mrkesdator kpt 2007 och har inte bytt ut ngot (Satte in en hrddisk fr vldigt lngesen fast den fungerade inte som den skulle s jag tog ut den), och har p senare tid mrkt att datorn fryser till efter ett tag, kan hnda nr som helst frn 1 timma till en hel dag utan att den fryser fast.

Det jag r sker p r att det inte r verhettning d inget ligger fr hgt, eller att det r drivrutinerna d detta hnde ett lngt tag efter jag installerade drivrutinerna till grafikkortet, eller ngra andra drivrutiner alls, har ven frskt nedgradera och uppdatera dock har inget funkat heller.

Ngon som har en id vad som kan orsaka detta?
Tack i frhand.

Har du kollat i processhanteraren hur belastningen ligger, och vilka processer som slukar mycket kraft?
Har du kikat i Hndelseloggen (Event Log) i kontrollpanelen och kollat om det finns systemmeddelanden som kan hrledas till problemet?

Skulle fr vrigt vara uppskattat om du kunde lista maskinens hrdvaruspecifikationer.
Citera
2009-12-18, 12:02
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Har du kollat i processhanteraren hur belastningen ligger, och vilka processer som slukar mycket kraft?
Har du kikat i Hndelseloggen (Event Log) i kontrollpanelen och kollat om det finns systemmeddelanden som kan hrledas till problemet?

Skulle fr vrigt vara uppskattat om du kunde lista maskinens hrdvaruspecifikationer.

Slukas inte s mycket kraft d dom flesta processorerna ligger runt 01-02 i CPU Usage, har ven kollat i event log, finns inget speciellt att notera.

Men i alla fall, hrdvaruspecifikationerna r fljande: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3.0GHz, Ngon random 300W PSU, Nvidia 8500GT, 4096mb DDR2 RAM och ett ECS MCP61PM-HM moderkort.
Citera
2009-12-20, 09:10
Okej, krde en memtest i 9 timmar (Hann med 6 pass), och inga problem eller errors ptrffades, s ramet r det d inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in