2004-04-07, 20:58
Medlem
Naud-s avatar
du förvirrar mig.. nu går jag
Citera
2005-07-03, 11:23
Medlem
_nudies avatar
bögkompani-på-gotland-myten kommer ju av avundssjuka. vem vill inte glida ner till hällarna o bada i havet efter tjänsten? varför tror ni halva stockholm åker till gotland på sommaren? är det då nåt annat än avundssjuka hos de som inte gjort lumpen på gotland? mycket att titta på på sommaren kan jag tala om, då jag själv gjorde lumpen där. efter medeltidsveckan är dock hela visby dött, inte en kotte. på vintern är det snålblåst och nollgradigt.. usch, ingen trevlig upplevelse då,men sommarn är fett najs!

appropå det där med klämma-på-pungen-i-ettan. jotack. jag hade ljumskbråck och fick operera mig vid 7-8 års ålder. snacka om trauma!
Citera
2005-07-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _nudie
(...)vem vill inte (...) halva stockholm(...) lumpen (...) mycket att titta på på sommaren (...) jag själv gjorde lumpen där (...) kotte (...) trevlig upplevelse (...) fett najs! (...) klämma-på-pungen (...) jotack

där ser man
Citera
2005-07-03, 11:36
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutte
Stämmer nog, för jag har för mig att man fick pungen klämd och kollad tidigt i grundskolan.

är inte det där bara en sådan där sakde äldre barnen sa till en när man var skolpojke för att skrämmas? jag drar mig till minnes att under hela skoltiden (grundskolan) så följde ryktet efter en att skolsystern skulle undersöka pungen på en, dock klämde ingen på min pung. jag vet inte om det var en lättnad eller bevikelse.

ps. den beryktade pungklämmaren var samma person som fluortanten. hoppas handhygien var a och o.
Citera
2005-07-03, 12:20
Medlem
Styrbjörns avatar
Jojjomen. Nog fick man pungen kontrollerad på mönstringen alltid. Det verkade som de två doktorerna tog varannan eller var tredje, så ingen kunde gå säker. Det var många pungar som blev kramade den dagen...

På A3 i Hässleholm där jag höll till, var det Gotland som gällde som bögkompaniet. Alla bögar sattes dit och sen fylldes platserna ut med heteros.
Citera
2008-04-08, 07:25
Medlem
En kompis kompis skulle försöka smita undan från lumpen genom att påstå att han var gay. Inga problem, sa mönstringsförrättaren, vi placerar dig på homosexplutonen i Östersund!

Då var plötsligt killen ganska straight.

"Och detta är sant! (TM)"
Citera
2008-04-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidLen
En kompis kompis skulle försöka smita undan från lumpen genom att påstå att han var gay. Inga problem, sa mönstringsförrättaren, vi placerar dig på homosexplutonen i Östersund!

Då var plötsligt killen ganska straight.

"Och detta är sant! (TM)"

Inte dåligt att bumpa upp en nästan tre år gammal tråd...
Var det måhända ett angeläget ämne??
Fast så får man naturligtvis inte skämta,
nån kan ju bli kränkt...(ett av de viktigaste orden i FM´s värdegrund jämte uttryck som HBTperson och könsneutral...)

/Primigenia
Citera
2008-04-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
är inte det där bara en sådan där sakde äldre barnen sa till en när man var skolpojke för att skrämmas? jag drar mig till minnes att under hela skoltiden (grundskolan) så följde ryktet efter en att skolsystern skulle undersöka pungen på en, dock klämde ingen på min pung. jag vet inte om det var en lättnad eller bevikelse.

ps. den beryktade pungklämmaren var samma person som fluortanten. hoppas handhygien var a och o.

Nej de är sant vart klämd på pungen i 1an (av ingen mindre än magdalena forsbergs mamma!) sen hade vi en till koll i 3an där dom frågade ¨ har stenarna rammlat ner än¨ och min polare fattade inte va hon menade så han sa bara ¨va¨ och då fick han omedelbart en kall hand ner i byxorna.

Anledningen till att dom klämmer på pungen är väll för att kolla om testiklarna har fallit ner och har dom inte de får man käka nå piller eller nått.
Citera
2008-04-11, 12:19
Medlem
The.Govenors avatar
När jag låg på KA3 Amf. Mrkstr. runt 90 så gav en Major följande förklaring till detta efterhängsamma rykte. Mönstringsförättare på sent 70:tal hade lite på skämt/test och ren pin tji börjat säga till alla som simulerade homosexualitet i syfte att få frisedel att det fanns ett "Bögkompani" på någon passande ort, ofta då Gotland. Med de vänstervindar som då blåste i dessa tider av hippies och fri kärlek så hade antalet vapenvägrare och simulanter ökat markant. Helt enkelt så var de trötta på alla låghåriga simulanter i jeansjackor med pälskrage och palesinasjal som startade samtalet hos psykologen med "Första av allt vill jag berätta att jag är bög så ni vill nog inte ha mig..."
Citera
2008-04-11, 12:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjörn
Jojjomen. Nog fick man pungen kontrollerad på mönstringen alltid. Det verkade som de två doktorerna tog varannan eller var tredje, så ingen kunde gå säker. Det var många pungar som blev kramade den dagen...

På A3 i Hässleholm där jag höll till, var det Gotland som gällde som bögkompaniet. Alla bögar sattes dit och sen fylldes platserna ut med heteros.

På A3 var det väl bara stjärtriddare?
Citera
2008-04-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Det är väl ungefär som "Doktor Pung" vid mönstringen, honom kan väl ingen ha undgått att höra talas om?

Min morfar berättade när han mönstrade nån gång i slutet av 30-talet.
Då fanns det en doktor som hade en sked som man skulle lägga pungen i och typ "väga" den..

vettefan varför..kolla hur manlig man är
Citera
2008-04-16, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp

Det är väl barnläkaren som känner på pungen, det gjorde han på mig iallaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in