2009-12-18, 01:28
Medlem
Eller snarare varandras deltagande på forumet.

Inte debatter eller så, utan att man ger medlemmarna tillfället att påpeka saker hos varandra som kan förbättras, medvetandegöra olika irritationsmoment hos varandra, sådant man är förbannad på m.m. Och lägga ut texten om vad man tycker om andra medlemmar, som diskussionsunderlag självklart.

Syftet skulle vara att utveckla FB:arnas förmågan att diskutera och att utkristallisera diskussionsbegreppet i sig; kort sagt att höja nivån från den här: http://www.youtube.com/watch?v=riTfOTKQCt4 (klipp från Speaker's Corner i London, freak show där alla har fritt fram att föreläsa för varandra, så det blir jävligt psyko), som jag kan tycka gäller idag i mångt och mycket, tyvärr.
Citera
2009-12-18, 01:33
Medlem
AquaRegias avatar
Känns som om att det skulle bli en hel del påhopp.
Citera
2009-12-18, 01:57
Medlem
Ogdens avatar
Har ett förslag på vad det forumet kan heta:
Mobbing, underforum Påhopp och anklagelser.
Citera
2009-12-18, 03:25
Medlem
Mitt förslag har ingenting med mobbing eller påhopp att göra. Mobbing är väl en form av trakaserier, påhopp får man leva med hela tiden, här och irl, sånt är livet.

Observera att det handlar om ett forum för att utveckla diskussionsfärdigheter, som skulle syfta till att höja nivån på FB i stort. Jag hade ett utvecklande forum i åtanke här, inte bara en ventil för hat och ilska (fullt förståelig).
Citera
2009-12-18, 03:36
Medlem
_abous avatar
Jag tycker det låter som en bra idé, dock kanske det inte riktigt kvalificerar sig för ett eget forum, men en egen tråd utanför Laidback skulle jag uppskatta.

Användare kan be om att bli granskade, och dom som vill kan kolla igenom posthistoriken och ge sin syn på saken.
Om man har några egna synpunkter på en annan användare kan man lämna dom i tråden, och diskutera med andra vad dom tycker, och självklart PM´a berörd användare.

Men jag förstår att det skulle bli jäkligt svårmodererat, så frågan är ju om det skulle fungera.
Citera
2009-12-18, 03:56
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Har ett förslag på vad det forumet kan heta:
Mobbing, underforum Påhopp och anklagelser.
¨
Detta är ju tillåtet i alla forum, fyi.
Citera
2009-12-18, 04:17
Medlem
kongolasse12s avatar
Jag tycker det låter som en superidé. Ett forum med en tråd om varje användare. Vore trevligt för att snabbt kunna skaffa sig en uppfattning om användaren innan man kanske gör ett eventuellt påhopp.

Kanske detta skulle öka trevligheten på fb?
Citera
2009-12-18, 08:37
Medlem
micaeles avatar
Jag tror inte alla skulle kunna hantera vad som sägs om sig själv i en egen tråd. Det är ett fritt forum och åsikterna kommer löpa fritt. Vill alla ha i ansiktet att dom är idioter och lowlifescum? Det är tillåtet att skriva, även värre saker än så.

Nä, vill man ha egoboosting och organförlängning (eller förminskning, i vissa fall) finns det bättre ställen.
Citera
2009-12-18, 11:11
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenvisst
Detta skulle kunna regleras ifall samtliga medlemmar på Flashback var forskare och bevandrade inom medicin. Nu är fallet snarare tvärtom, väldigt många är idioter och tror på det allra mesta som de hört ifrån en polares morsas fasters dotters polares pojkväns svågers kvinnomishandlande farsas sons polare Conny, ifrån Hjo.

Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Eller snarare varandras deltagande på forumet.

Inte debatter eller så, utan att man ger medlemmarna tillfället att påpeka saker hos varandra som kan förbättras, medvetandegöra olika irritationsmoment hos varandra, sådant man är förbannad på m.m. Och lägga ut texten om vad man tycker om andra medlemmar, som diskussionsunderlag självklart.

Syftet skulle vara att utveckla FB:arnas förmågan att diskutera och att utkristallisera diskussionsbegreppet i sig; kort sagt att höja nivån från den här: http://www.youtube.com/watch?v=riTfOTKQCt4 (klipp från Speaker's Corner i London, freak show där alla har fritt fram att föreläsa för varandra, så det blir jävligt psyko), som jag kan tycka gäller idag i mångt och mycket, tyvärr.

LaidBack någon?

Som sagt, tror det enda rätta stället är LB. Och som jag sagt i tidigare, så börjar det bli lite väl många forum på FB.
Citera
2009-12-18, 13:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
LaidBack någon?

Som sagt, tror det enda rätta stället är LB. Och som jag sagt i tidigare, så börjar det bli lite väl många forum på FB.
Du har väl inte ens tillgång till Laidback?
Citera
2009-12-18, 13:44
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
LaidBack någon?

Jag tycker snarare att Laidback är helt fel ställe.
Det finns ju trådar i stil med denna, men kom igen, det är ju typ 50 användare som skriver i Laidback, och i dessa trådar (som är avsevärt mycket snällare än den som diskuteras) är det ju internetbuddies som skriver:

-Rangarlid är i alla fall den snällaste på FB
-Åh, tack plutten, du är bra fin du med. Du har PM
-Joooonis var dum i förra rollspelstråden, ge fan i att döda mig
-Förlåt fruktsalad, ska inte hända igen
-Jooonis, det är min polare det!

Som jag tolkar det här förslaget ska det vara mer en feedback av opartiska (jaja) användare, där man får sina brister belysta, så man kan jobba på dom.

Jag vill passa på att tacka broed från gamla whoa.nu som fick mig att sluta skriva såhär:

när ska vi egentligen ställa om klockan,är det imorgon eller idag?jag skiter i att slå ett mellanslag mellan punkter,komman,frågetecken och utropstecken,för det finns ingen tråd där folk kan säga att det är skitjobbigt!
Citera
2009-12-18, 14:25
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Du har väl inte ens tillgång till Laidback?

Vad vet du om det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in