Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
För att göra ditt syfte bättre vid låsning av trådar så är det bra att ha klistrade trådar att luta sig mot.
Då är det viktigt att ge anledning till låsning som specifik lösning (klistrad tråd om ämnet). Hoppas du fattar..
T ex.
Tråd låst
Läs igenom denna tråd *Klistrad tråd. LÄNK*
Har du inte svar på din fråga, problem, trollande blabla så skriv i denna tråd *Ej klistrad. LÄNK*
(här kan man länka till, t ex Stora tråden om Candybar och annan modifiering av ikoner i OSX osv.
_____
Jag upplever det, som aktiv moderator själv att det inte går att köra traditionella "LÅST TRÅD din jävla mupp, skaffa ett liv" om man vill komma någon vart. Det skapar nog mer muppar, det säkert är muppar som läser mupp-trådarna och sen vill muppa sig för att dom ändå inte får något svår när de andra mupp-trådarna bara blir låsta av ingen anledning enligt dom.
Slarvade bara ihop detta snabbt.. men vad tycker du, ni? tycker det är bra att den här tråden inte blivit helvete än iaf..
Men jag personligen är inte så pigg på att genomgående köra systemet
"Tråd låst
Posta i länk XXX"
Dels är jag så cynisk och utgår från att de som inte orkar söka kommer att fortsätta att starta nya trådar, vänta på att jag låser och ger dem korrekt länk. Dels så är även jag, som alla andra, lite lat och känner inte för att itta och söka åt dem. Men de gånger jag verkligen är säker på att det finns en tråd och lätt tror mig hitta den så söker jag rätt på den och postar den i "lås-inlägget". Samma gäller då ni postar en lämplig länk i er RP.
Ang de stora samlingstrådarna så är det en balansgång om man vinner något eller förlorar på dem. I vissa ämnen så tror jag man vinner för att man lär sig en del på vägen fram till det man vill läsa om i tex stora tråden om Plex. Men visst finns det en risk att information försvinner i mängden också.