2009-12-17, 18:56
Medlem
Cassandraas avatar
Jaa, i iTunes har jag 30 mest spelade och även i min iphone och dom synkar varandra, men istället för att lyssna på en låt 1000 gånger för att få den på listan, finns det något sätt att öka på antalet ändå?

Jag vet att jag kan göra andra spellistor bla bla bla, men nu är det detta sätt jag efterlyser?

Kram
Citera
2009-12-17, 19:00
Medlem
Whitesnakes avatar
Sätt iTunes på att repetera samma låt hela tiden och sen klickar du bara precis i slutet av låten om och om igen? Eller sätt på samma låt medan du ligger och sover?
Citera
2009-12-17, 19:05
Medlem
CB4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Sätt iTunes på att repetera samma låt hela tiden och sen klickar du bara precis i slutet av låten om och om igen? Eller sätt på samma låt medan du ligger och sover?

Exakt, klicka så att det är ca 1 sekund kvar av låten så står det att man lyssnat en gång till på den.
Citera
2009-12-17, 19:47
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Jaa, i iTunes har jag 30 mest spelade och även i min iphone och dom synkar varandra, men istället för att lyssna på en låt 1000 gånger för att få den på listan, finns det något sätt att öka på antalet ändå?

Jag vet att jag kan göra andra spellistor bla bla bla, men nu är det detta sätt jag efterlyser?

Kram

Måste bara få veta varför du vill uppnå detta? Har du ljugit för kompisarna dina om favoritlåten eller är det status i äppelvärlden att ha lyssnat på en särskild låt/ha många lyssningar?
Citera
2009-12-17, 19:49
Medlem
SpacetribeCAKs avatar
Erkänn att du har någon låt som är rätt pinsam att ha på mest spelade låtar och du vill få bort den från listan.
Citera
2009-12-17, 20:46
Bannlyst
Uppfattar det mest som att syftet är för att få in en speciell låt på listan "30 mest spelade låtar"..
Gör som tidigare skribenter säger..
Citera
2009-12-18, 00:02
Medlem
Ja det går.

Endera fixar du själv i Applescript, eller så kollar du på Doug's Applescripts, exempelvis detta: http://dougscripts.com/itunes/script...tractplaycount
Citera
2009-12-18, 05:28
Medlem
Cassandraas avatar
Tack för alla Bra tips...Vill inte dölja något, bara få upp vissa låtar på listan...Återigen Tack!
Citera
2009-12-18, 08:55
Medlem
Brunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Tack för alla Bra tips...Vill inte dölja något, bara få upp vissa låtar på listan...Återigen Tack!

Det bästa sättet är att förkorta låten tillsvidare, dvs. högerklicka på låten klicka på mer information. Under någon flik (minns ej vilken, sitter på kontoret) finns det låtens start och slut. Sätt dessa siffror på start: 00:01 slut 00:07 och spara.
Klicka sedan på repeat och spela låten på ljudlöst.

När den kommit med på topp 30, gör ovanstående procedur men ändra till låtens riktiga start och slut tid.

Mvh.
mr. B-Runner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in