2009-12-17, 16:32
Medlem
Tjena

Jag har nyss fått tillbaka min laptop från service och liksom senast så har de gjort minimum och lämnat lite övrig skit att lösa till mig.
Mitt problem är att understa raden på tangentbordet till synes blivit förskjuten (m- n, c- x etc.) oerhört irriterande och frustrerande. Om jag minns rätt så kan detta lösas oerhört enkelt p.g.a. tangentbordet (mjukvarumässigt) ramlat tillbaka till datorns födelse eller något liknande,

Är det någon som känner igen sig och vet vad som krävs för att lösa problemet? Jag skulle fråga "änglarna" på Dell men jag är så lack på det företaget så jag verkligen drar mig för det (sedan är de ju lite sega också ,

Edit: Det är ett byte av moderkortet som orsakat felet. Samt "asterixen" bl.a. saknas ocskå.

Mvh
Senast redigerad av kollind 2009-12-17 kl. 16:41.
Citera
2009-12-17, 16:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollind
Tjena

Jag har nyss fått tillbaka min laptop från service och liksom senast så har de gjort minimum och lämnat lite övrig skit att lösa till mig.
Mitt problem är att understa raden på tangentbordet till synes blivit förskjuten (m- n, c- x etc.) oerhört irriterande och frustrerande. Om jag minns rätt så kan detta lösas oerhört enkelt p.g.a. tangentbordet (mjukvarumässigt) ramlat tillbaka till datorns födelse eller något liknande,

Är det någon som känner igen sig och vet vad som krävs för att lösa problemet? Jag skulle fråga "änglarna" på Dell men jag är så lack på det företaget så jag verkligen drar mig för det (sedan är de ju lite sega också ,

Edit: Det är ett byte av moderkortet som orsakat felet.

Mvh

Mig veterligen så finns det ingen mjukvara som påverkar endast en rad, jag menar man kan ju ändra layout för olika språk.

Men det låter mer som att de haft bort tangenterna och satt tillbaka dem fel, jämför med ett annat så att de verkligen sitter rätt. Jag kan vara ute och cykla men det låter lite skumt.
Citera
2009-12-17, 16:58
Medlem
Det har som sagt upplevts tidigare och kunnat åtgärdas med ny mjukvara. Om jag minns rätt så var det något om engelska tangentbord och hur den vänstra shift-knappen är större, vilket orsakar förskjutningen av dessa bokstäver. Som sagt så är det bara nedre raden och asterixen, så vitt jag vet, som påverkats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in