2009-12-17, 16:10
Medlem
knors avatar
Jag är inte ute efter någonstans att gömma pengar, men jag är heligt trött på alla skitvalutor och känner att jag vill ha ett rakt kapitalsparande i CHF. Nej, jag vill inte ha några smarta produkter av typen valutaobligationer, terminer eller annat. Bara ett enkelt och rakt sparkonto där jag kan växla till mig och sitta på ett gäng CHF. Och få ränta på dem.

Ser ut som om vissa svenska banker erbjuder möjligheten att ha ett CHF-konto, men då får man ingen ränta alls. Inte kul.

Jag vill ju heller inte hamna på en schweizisk bank som envisas med att ta ut avgifter bara för att jag har konto där.

Det jag vill ha:
- Avgiftsfritt konto i någon bank
- Möjlighet att ha ett konto i CHF
- Få hyfsat bra bankränta på dessa CHF (idag givetvis ganska usel ränta)
- Bankgaranti

Som sagt. Inga krav på sekretess. Kan vara en bank i Sverige.
Tacksam för tips.-
Citera
2009-12-18, 01:05
Medlem
Civile99s avatar
Alla banker kan väl erbjuda valutakonton i de flesta valutor till sina företagskunder tror jag, men du kan ju glömma att du får ränta på pengarna där.
Citera
2009-12-18, 02:31
Medlem
De enda bank jag känner till som har ränta på valutakonton är parex, men de tar ju inte emot nyinsättningar nu pga baltikumkrisen.

Valutakonto kan du få i de flesta banker om man pratar med dom, men iom att räntan är noll och att det inte går att koppla ett sånt konto till ett visa-kort så är ju tjänsten i det närmaste helt värdelös för privatpersoner.
Citera
2009-12-27, 21:36
Medlem
Du tänker fel

går inte pga div växlingsavgifter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in