2009-12-17, 13:45
Medlem
Ni som beställt därifrån, valde ni UPS eller DHL? Jag får välja mellan dessa för frakten:

DHL Global Mail Services (7-20 days) $96.28
DHL Express Services (3-5 days) $163.45
UPS Express Services (3-5 days) $82.32

Då faller väll det självklart på UPS som dels är billigast och dessutom har snabbast leveranstid?
Citera
2009-12-17, 15:05
Medlem
Staffords avatar
Den där frakten är jättedyr, tjänar du verkligen på att handla därifrån, finns en del bra engelska siter oxå. Tror det blir billigare om du räknar in frakt med
Citera
2009-12-17, 15:09
Medlem
2100kr för 2 par twins handskar, benskydd, 2 par shorts, lindningar + vristskydd inkl frakt, vart kan jag få det billigare ?

från www.twins-eu.se skulle kalaset gått på 3750kr exkl frakt så jag antar det blir billigare...
Senast redigerad av gärningsman 2009-12-17 kl. 15:20.
Citera
2009-12-17, 15:19
Ska du gå match eller varför är det annars viktigt att du får grejerna ASAP?

Personligen så väntar jag gärna några dagar mer om jag får det billigare. Jag har använt UPS i andra sammanhang förut och det har funkat fint.
Citera
2009-12-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Ska du gå match eller varför är det annars viktigt att du får grejerna ASAP?

Personligen så väntar jag gärna några dagar mer om jag får det billigare. Jag har använt UPS i andra sammanhang förut och det har funkat fint.

Ser du inte att USP är både billigast och snabbast? Därför jag undrade vad dealen är, dom kanske bara skickar varorna halvägs?
Citera
2009-12-17, 15:31
Ah sorry. Trodde USP hade längst leveranstid och var billigast
Citera
2009-12-17, 15:42
Medlem
Rocklees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Ni som beställt därifrån, valde ni UPS eller DHL? Jag får välja mellan dessa för frakten:

DHL Global Mail Services (7-20 days) $96.28
DHL Express Services (3-5 days) $163.45
UPS Express Services (3-5 days) $82.32

Då faller väll det självklart på UPS som dels är billigast och dessutom har snabbast leveranstid?

Skickar dom ifrån USA eller?
Om du har otur kommer du åka på tullavgifter som kan bli riktigt dyrt.
Du kan ju mejla dom och fråga hur de brukar bli med det och om dom kan märka paketet med "GIFT".
Citera
2009-12-17, 17:24
Citat:
Ursprungligen postat av Rocklee
Du kan ju mejla dom och fråga hur de brukar bli med det och om dom kan märka paketet med "GIFT".

Jag gissar på att produkterna skickas ifrån Asien, typ Thailand.
Citera
2009-12-20, 19:24
Medlem
J-Sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocklee

Har handlat därifrån typ 5 ggr nu, dom är riktigt grymma på att leverera, och ja, dom märker "Gift" på tulldeklarationen
Citera
2009-12-28, 17:09
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Jag gissar på att produkterna skickas ifrån Asien, typ Thailand.

De skickar produkterna ifrån Thailand, är 100% säker.
Vet inte riktigt hur jag fick tag i informationen med det var något med deras kundservice och göra i.a.f. då jag i någon form mailade de över något.

Däremot, köper alltid mina saker från muaythaistuff.com, har inte testat att beställa från andra sidor sedan de både är stabila, pålitliga och hyfsat snabba för att skicka ett paket från andra sidan världen. Samtidigt medan du beställer så kan du ju se vart i processen din beställning är. D.v.s. om den är i pakningen, om de redan skickat iväg den eller om de håller på att producera den m.m. (det är väl huvudsaken jag fastnade för MTS.com)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in