Citat:
Ursprungligen postat av
sandmanii
Väcker tråden lite!
Jag har tänkt flytta till ett område där många bostäder verkar vara bygda kring 40-talet. Det är Midsommarkransen jag pratar om.
Något speciellt man bör tänka på? Värt att köpa ombygd lägenhet? Det är väldigt viktigt att min nästa bostadsinvestering bli en lägenhet som är relaltivt lite lyhörd, så skulle vara tacksam för lite uppslag vad jag bör tänka på!
En sak som kan ha hänt med gamla lägenheter genom åren är att rum och kök bytt plats.
Som jag förstått det så brukar kök vara under kök, vardagsrum under vardagsrum osv. Det stämmer även med hur det varit i dom flesta lägenheter jag varit i.
Men med bostadsrätter kan det ju ha ändrats om innehavaren fått tillåtelse att ändra om.
Så försök kolla utanför om du ser hur det ser ut att vara över/under dig. Det är ju tråkigt om du alltid har sovmorgon och grannen över dig har sitt kök över ditt sovrum.
Pass även upp för att få barnfamiljer över dig. Har du en stor lägenhet ovan dig fisk den risken men har du bara en tvåa så är det mindre risk. Helt enormt vad även små jävla ungar kan låta när dom springer runt och tappar saker.