2004-02-05, 13:42
Medlem
keffemil_s avatar
Är det farligt att äta ca. två år gamla morfin tabletter?
Min kompis har fått tag på det nämligen och jag tänkte käka det i helgen,
men nästa bäst man frågar runt lite först..
Citera
2004-02-05, 14:16
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av keffemil_
Är det farligt att äta ca. två år gamla morfin tabletter?
Min kompis har fått tag på det nämligen och jag tänkte käka det i helgen,
men nästa bäst man frågar runt lite först..

Vet ej om det är farligt,,Men morfin tabletter har jag fått en
dålig start på när jag var liten i folkölsåldern
Så hade jag och min bästa vän snott lite morfin piller från hans mamma
(som övrigt har sponsrant mitt pillerknapprande)..
Så vi krökade först och sen käkade pillerna kom inte ihåg vad det var för styrka...Fy fan värre magsmärtor har jag aldrig fått kändes som ett anna lindh(rip) antentat,vet ej om det var alkoholen eller styrkan men jag och han låg gråtanades i varsit rum och skrek att det skulle gå över...
Citera
2004-02-05, 14:45
Nepp, farligt är det inte (såvida du håller dig till normala doser naturligtvis). Men risken finns att de inte har någon verkan, men 2 år är inte så farligt länge. Hade själv Morfin-tabletter som var ett år efter utgångsdatummet o dessa funkade fint.

Däremot när jag var hos min farmor, så hittade jag en hel låda med mediciner, bl.a:
Valium, tog 30 st utan någon som helst verkan. Dessa gick dock ut 1970
Librium, tog ca 15, ingen verkan här heller. Gick ut 1984
Paraflex Comp, tog 10 st, lite grann kändes det men dom gick ut 1986
Lobac Natt (Barbiturat), Tog 2 st, dessa funkade dock trots att dom gick ut 1985
Citera
2004-04-11, 20:03
Medlem
RoQs avatar
jag drog 4 år gamla flunitrazepam för ett litet tag sen... de verkade fortfarande fungera... Plazebo kanske men skulle inte tro det.
Citera
2004-04-11, 21:17
Medlem
drcs avatar
Moffe

Klart som f i h - vete att du käka dom! Men peta inte i dig fler än dubbeldos direkt>! För det kan man ju göra ibland när man tror på kass effekt, sen när det gått 25min till, så kommer hella helvetet rakt ner i 9an på en..

mvh

/CRD
Citera
2004-04-12, 12:50
Medlem
Vad är det för tabletter? Lite nyfiken, har själv Nobligan från -99, har inte vågat testa, läste någonstans att man fick problem med killen där nere.
Citera
2004-04-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiddekaga
Vad är det för tabletter? Lite nyfiken, har själv Nobligan från -99, har inte vågat testa, läste någonstans att man fick problem med killen där nere.

Nobligan innehåller inte morfin utan tramadol. Att killen där nere inte funkar riktigt som han ska brukar vara en sidoeffekt vid opiat/opiod bruk men går över när man slutar ... oftast
Citera
2004-04-16, 15:18
Bannlyst
Helt ofarligt bortsett från de risker som alltid föreligger med opiater, andningsdepression, tillvänjningsrisk, nedreglering av endorfinreceptorer m.m
Men, var är moderatorerna?
Citera
2004-04-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Men, var är moderatorerna?

vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto