2009-12-16, 14:51
Medlem
kitschlemurs avatar
Hittade en tråd men tyckte inte riktigt den passade in på min frågeställning.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=805904

Vilka utav er skall jobba på julafton/juldagen/nyår etc? Vilka tider skall ni då jobba?
Om chefen får som han vill skall jag jobba julafton, juldagen, annandag jul, nyår, 1 samt 2 januari. De nobla arbetstiderna är 15-04.
För övrigt kör jag droska.

Desvärre är vi väldigt få anställda och jobbet måste göras. Även chefen kommer jobba vid min sida. Visst, han kan inte tvinga mig, men som nyanställd är det inte läge att börja tjafsa om en sådan sak. I synnerhet inte när alla andra också jobbar.

Någon som har erfarenhet ifrån detta? Känns ju något vemodigt måste jag säga. Å andra sidan börjat jag bli jävligt less på det här med julen. Samma sak varenda år. Mat kalle klappar must praliner osv...
Citera
2009-12-16, 14:59
Avslutad
Ska jobba Julafton, gjorde samma förra året men även samma tider på nyår då 11-22 ganska lungt må jag säga. De känns väll lite pissigt då och då när man tänker att man kunde gjort något annat men men man får inte alltid som man vill. Och det är endå relativt skönt å slippa allt humbug om julen, man e ju endå bara ute efter spriten iaf jag.
Citera
2009-12-17, 09:17
Moderator
evilhoneys avatar
I år slipper jag jobba jul/nyår men med den bakgrund jag har inom både vård och restaurant så har jag spenderat många helgdagar på jobbet.
Det brukar, förutom att det ger extra klirr i kassan, vara ganska trevlig stämning, alla för med sig lite julstämning till arbetsplatsen.
Citera
2009-12-17, 10:41
Bannlyst
Köttar julafton, slutar dock 1430 så det är ganska lagom inför 15 Ledig på nyår men funderar på att boka jobb då med, tycker det är lite mäktigt att jobba dessa helgdagar på något sätt.
Citera
2009-12-17, 17:41
Medlem
Arbetar Julafton, 15-23.

Frivillig liksom förra året, överskattad högtid som mina kollegor har bättre glädje av.

(Dessutom får jag ohyggligt bra pröjs och chefen blir glad )
Citera
2009-12-17, 20:19
Medlem
Whiteliess avatar
Får man fråga vad ni jobbar med? Kör alla taxi eller färdtjänst eller? Trodde inte det fanns så många branscher som behövde massa folk på självaste nyåret eller hela julafton och liknande.

Jobbar själv på ett åkeri och är ledig alla högtider, röda dagar etc... skulle fan inte palla annat.

Jag har dessutom betalda röda dagar, dock 80% av dagslönen. Fast lön 22,700. Byt jobb gott folk... här ska då fan inte jobbas på julafton eller nyår. Lite värdighet får man ha.
Citera
2009-12-17, 21:12
Medlem
Skreams avatar
Börjar 03:00 slutar 05:30 jobbar som tidningsbärare ,

Så det också en körd tid men spelar ingen roll, nyår sugger balle
Citera
2009-12-17, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Får man fråga vad ni jobbar med? Kör alla taxi eller färdtjänst eller? Trodde inte det fanns så många branscher som behövde massa folk på självaste nyåret eller hela julafton och liknande.

Jobbar själv på ett åkeri och är ledig alla högtider, röda dagar etc... skulle fan inte palla annat.

Jag har dessutom betalda röda dagar, dock 80% av dagslönen. Fast lön 22,700. Byt jobb gott folk... här ska då fan inte jobbas på julafton eller nyår. Lite värdighet får man ha.

Finns gott om industrier med kontinuerlig drift, plus vårdsektorn. Och jag jobbar mer än gärna. Fina pengar också, 200% ob.
Citera
2009-12-18, 08:54
Medlem
Citat:

Grattis till Decembers dummaste uttalande!
Hoppas du behöver åka ambulans på julafton, så kan du ju säga samma sak till ambulanspersonalen.....
Citera
2009-12-18, 09:02
Medlem
Citat:

Tja, jag har fullt betalt på jul, juldan och annandag jul, men ska vara ute extra och tjäna en fin slant! Dvs redan betalt ordinarie skift, plus då extraskiften och ob:n, det blir kanon!
Citera
2009-12-20, 03:00
Medlem
dandylines avatar
Får man inte ångest av att jobba dessa dagar? Extra betalt på ett par hundringar kan inte vara så motiverande.
Citera
2009-12-20, 03:43
Medlem
Kupsans avatar
Varför är det en sån panik att behöva jobba på julafton? Har själv inte gjort det (kontoret är stängd) men skulle inte bry mig så mycket om jag vore tvungen.
Har inga barn så det spelar nog en stor roll. Men annars så firar jag det hos föräldrarna och det vore ingen panik om man skulle komma dit dagen efter istället. Det är inte som nyår, det är ingen magi över siffran 24 (man firar ju på den 25:e i Usa).

På nyår skulle jag inte vilja jobba (om jag hade sånt jobb) under natten, skulle nog vara rätt tungt när alla är glada och är ute o skjuter sina raketer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in