2009-12-16, 12:40
Medlem
hej tänkte lära mig lite mer om någon av dom lite bättre har fonder nu som går bra men aktier eller forextrading borde väll ge en bättre roi om man vet vad man gör.

Vad tror ni är bäst av dom här två att börja med vet att man får $100 000

om man börjar med $1000 med forextrading men med aktier så börjar man ju bara med dom pengarna man har.

vad är bäst sätt från en roi syn på det?

hur är det med Swingsen mycket upp och ner i båda

skulle vara bra om någon som vet kan hjälpa mig
Citera
2009-12-16, 17:09
Medlem
kings1zes avatar
Det låter som att du inte är så insatt som du borde vara om du har tänkt använda hävstångsinstrument, vare sig det gäller aktie- eller valutahandel.

Hur det är med swings upp och ner så ökar ju volatiliteten självklart rejält ju högre hävstång du har.

Vad du menar med bäst sett till "Rate of Investment"? vet jag inte riktigt. Självklart ger ju hävstångsinstrumenten möjlighet till högre vinst i förhållande till satsat kapital, men samtidigt, vilket man måste i åtanke, större risk för större förlust.
Citera
2009-12-16, 19:47
Medlem
det jag undrade var väll mer vad som är bäst att börja med både från en ekonomisk syn på det och också hur dom skiljer sig från varandra i svårighet. Någon som har erfarenhet från båda dom här kanske ?
Citera
2009-12-18, 03:35
Medlem
jag kommer att välja valutahandel så jag undrar om ni vet var man kan lära sig det forum/böcker/ dator program osv?
Citera
2009-12-18, 10:47
Medlem
zappBrannigans avatar
här finns mycket att lära om forex
http://www.babypips.com/school/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem