Bara rubriken ger mig kalla kårar hur folk, långt ifrån bara PK-folk, tänker.
"Arbeta längre-eller
ge invandrarna jobb."
Vem eller vilka är det som sitter på en massa jobb och vägrar att
ge ut dessa jobb?
Vad har min pensionering med somalisk arbetskapacitet att göra? I grunden helt obegripligt. Menar artikelförfattaren att jag måste agera som slav för somalierna i Sverige? Tydligen går tankarna i den riktningen.
Vidare längre ner i texten:
"Om inte invandrare
får jobb....
Återigen, vem är det som inte vill
ge jobb? Namn på dessa personer tack! Är det någon som gömmer en massa jobb i ett bankfack eller vad är det frågan om?
Sånt skit rent ut sagt.
Det största bekymret är att de somalier etc. som kommer hit inte bygger upp nya högteknologiska industrier och verksamheter. Det är det som för samhället framåt. Inte att någon ger jobb...framförallt inte inom den offentliga sektorn.
Det finns alltid alternativ användning för resurser men som vanligt i dessa sammanhang fungerar massinvandringstänket som tänket hos en alkoholist.
Pengarna till alkoholen och massinvandringen ligger alltid överst och får absolut inte användas till något annat. Jag konstaterar att det kommer att behövas mentala "torkar" i Sverige framgent.
Nog kan jag skapa massor av "sysselsättning", om det nu är det som är den springande punkten, över en natt. Det är bara att lagförbjuda alla grävmaskiner och alla lastfordon.