2009-12-15, 18:58
Medlem
Deamon113s avatar
Tjenare, det började med att jag skulle installera nya drivers till mitt ljudkort, vilket var onödigt och dumt eftersom efter det så försvann ljudet på min dator och ljudkortet fungerar konstigt

Kolla på länken nedan:
http://i46.tinypic.com/xc5g6a.jpg

För er som har Soundblaster vet hur det fungerar och man skall kunna ändra Audio Device till något annat, dvs inte windows defult. Som sagt har jag inget ljud och jag kan inte ens öppna min "Volume panel". Jag har avinstallerat allt som har med Creative och göra samt kört en rensning med CCleaner efter det. Sedan ominstallerat hela skiten med hjälp av Installations Cdn som man fick till. Men fortfarande samma problem.

Någon som vet vad jag skall göra? Kan säga att jag testade en systemåterställning men det gav inget resultat. Har varit i kontakt med creative support men dom gav fan ingen hjälp

jag är inte så datorkunnig och vet inte vad för information ni kan tänkas behöva, men jag kör på Windows Xp Sp3.

Snälla hjälp mig, blir helt galen av att inte kunna lyssna på musik eller något på min dator, ljudet är stendött.
Hoppas någon har ett förslag.
/deamon 113

Om jag har postat i fel forumsdel så kan väll någon mod flytta tråden.
Citera
2009-12-17, 14:51
Medlem
Deamon113s avatar
efter att ha bytat "slot" på ljudkortet i datorn kan jag få ljud. men jag kan fortfarande inte öppna soundblaster. samma problem.

jag har 2.1 ljud i mitt 5.1 system vilket suger.. Men men. 2.1 > inget.

Ingen som har någon ide om hur jag ska kunna fixa så allt fungerar =/?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in