• 4
  • 5
2009-12-17, 07:27
Hur smart är du? Fan vettigare att slänga ut den i snön .
Citera
2009-12-17, 10:03
Medlem
fatattacks avatar
Steril? Är du läskunnig?
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
Sen när blev man steril av att lägga datorn i frysen?
Citera
2009-12-18, 18:23
Medlem
Naturligtvis blir det kondens med en sådan temperaturväxling!
Lite sent nu men datorn borde DIREKT stängas av och läggas i ett pannrum typ 24h innan den startas igen!
Citera
2009-12-20, 05:13
Medlem
Trays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoKZ
Naturligtvis blir det kondens med en sådan temperaturväxling!
Lite sent nu men datorn borde DIREKT stängas av och läggas i ett pannrum typ 24h innan den startas igen!

yaya

datorn funkar hur fint som helst. Stängde aldrig av den. har nog bara startat om den 2 grr sen jag glömde den i kylen. Go mac!
Citera
2009-12-20, 13:25
Medlem
lol, får flashbacks till min gamla lapptop där hd:n krashade. Det klassiska metall klickande hördes och det var helt kört att boota eller komma åt den. Hade väl lite backuper utspridda men ingen gedigen backup. Slängde in hd:n i frysen för att få metallen att dra ihop sig (eller vad nu för magiskt effekt kylan har) och jag kunde då få hd:n att fungera i ca 60sek. Inte tillräckligt.

Så det var bara att klä på sig, och krypa ner i kylboxen med laptopen lol. Men det funkade! Familjen kom hem å undrade varför jag satt i frysen medans alla frysvaror låg utaför

Kylan tror jag inte skadar så mkt, men som alltid ska man undvika att slå på datorn när det finns kondens. Jag har haft två mobiler som åkt i plurret, bara att torka framför en värmefläkt över natten så funkade dem fint. Polarn försökte slå på sin direkt, displayen lös i 3 sekunder och sen var den stendöd för alltid..
Citera
2009-12-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boddam
lol, får flashbacks till min gamla lapptop där hd:n krashade. Det klassiska metall klickande hördes och det var helt kört att boota eller komma åt den. Hade väl lite backuper utspridda men ingen gedigen backup. Slängde in hd:n i frysen för att få metallen att dra ihop sig (eller vad nu för magiskt effekt kylan har) och jag kunde då få hd:n att fungera i ca 60sek. Inte tillräckligt.

Så det var bara att klä på sig, och krypa ner i kylboxen med laptopen lol. Men det funkade! Familjen kom hem å undrade varför jag satt i frysen medans alla frysvaror låg utaför

Kylan tror jag inte skadar så mkt, men som alltid ska man undvika att slå på datorn när det finns kondens. Jag har haft två mobiler som åkt i plurret, bara att torka framför en värmefläkt över natten så funkade dem fint. Polarn försökte slå på sin direkt, displayen lös i 3 sekunder och sen var den stendöd för alltid..

Hahaha, dagens asgarv!

Jävligt kul att det faktiskt fungerade också
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här