2009-12-15, 18:04
Medlem
Min far har en bil. Min far är världens lataste jävel så han orkar inte göra någonting i den bilen. Min mor som är skild från min far brukar mobba mig genom att hon och hennes pojkvän sitter och skrattar åt min far och hur jävla lat och misslyckad han är. Detta tar jag såklart åt mig för att jag älskar min far och vill inte att folk ska snacka så mycket skit om honom.

Därför tänker jag ta saken i mina egna händer. Saken är den att sätena på min fars bil; en seat toledo -99 är mögliga och helt jävla ruttna. Samma sak med bilbältena, där växer svamp på skiten. På sätena är där även fläckar som ser ut som om någon har pissat ner sätena och lämnat skiten där.

Andra problem är att rutorna inte funkar... men mer om de i en annan tråd.

Jag undrar nu, hur fan rensar jag detta skitet? jag har provat med vissa kemikalier för tvätt av textiler men det funkar inte, fläckarna går alltså inte bort. Snälla hjälp mig Jag har inte stora summor att röra med, men vill verkligen slippa denna mobbing...
Citera
2009-12-15, 18:05
Medlem
Ode-Ns avatar
Första steget borde vara att ta ett snack med din mor som mobbar dej, sin egen son
Citera
2009-12-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Första steget borde vara att ta ett snack med din mor som mobbar dej, sin egen son

Jag vill få bort möglet från skiten, så jag kan visa henne och få slut på eländet!

Alternativt köpa fadern en ny bil... men ja, jag har inte 300k till en ny audi a4 som han vill ha
Citera
2009-12-15, 18:17
Medlem
Mogen morsa du har

Om sätena och bältena är riktigt ruttna kanske det är lättare att hitta fräschare sådana på skroten?

Då kan man ju passa på att rengöra dem med medan de är lösa och inte sitter i bilen!

Vad gäller elhissarna är det ett vanligt fel på seat. Vajern/vajrarna som sköter upp/ner går av om man kör hissarna om rutorna frusit fast på vintern t.ex
Citera
2009-12-15, 18:22
Medlem
SphinxXs avatar
Ångtvätt..
Textiltvätt sedan ångtvätt.. Mina säten vart som nya
Citera
2009-12-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SphinxX
Ångtvätt..
Textiltvätt sedan ångtvätt.. Mina säten vart som nya

Hmm skal provas...

EDIT: kan man göra sånt nu på vintern? Farsan säger att de ej kommer torka om jag gör de nu... och han vill inte att jag ska slösa pengar på att tvätta bilen.
Senast redigerad av DataN 2009-12-15 kl. 18:52.
Citera
2009-12-15, 19:30
Medlem
SphinxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Hmm skal provas...

EDIT: kan man göra sånt nu på vintern? Farsan säger att de ej kommer torka om jag gör de nu... och han vill inte att jag ska slösa pengar på att tvätta bilen.
Om den står ute kan det blir problem ja..
Citera
2009-12-15, 21:30
Medlem
Fireballs avatar
När du väl fått bort allt äckel-päckel sen så kan jag rekommendera att du eller farsgubben ställer in en torrboll i bilen när den står parkerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in