Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-12-15, 12:24
Medlem
Svensson181s avatar
Imorse när jag satte igång datorn så märkte jag att vissa tangenter är trasiga. Det är ENTER, F1 till F11, Bindestreck, frågetecknet, och p . Hur kan det blivit såhär? Hur fixar jag det? Har en macbook, snart 2 år gammal... Tacksam for Hjälp!
Citera
2009-12-15, 12:27
Moderator
^Eazs avatar
Märker du någon kladdighet, är det annorlunda motstånd när du trycker på dem?

Testa att starta upp i Felsäkert läge och se om de funkar där.

Funkar de under inloggningsrutan?

E.g. det jag är nyfiken på är om det är hårdvarufel eller något fel på någon systemfil.
Citera
2009-12-15, 13:07
Medlem
Artygs avatar
Helt trasiga eller bara sega så att de missar när du trycker ibland?
Citera
2009-12-15, 14:21
Medlem
Svensson181s avatar
Det är inget annorlunda motstånd när jag trycker ner tangenterna. De fungerar icke vid inloggningsrutan. De är absolut inte sega utan känns precis som resten av knapparna... Hur startar jag i felsäkert läge? C ? Tack
Citera
2009-12-15, 14:51
Medlem
ALBINO-NEGERs avatar
Min syster har samma problem, över en natt så slutade helt plötsligt en massa vanliga bokstavs-tangenter att fungera. Hoppas verkligen en lösning kommer fram i den här tråden.
Citera
2009-12-15, 14:53
Medlem
Playahs avatar
inte säker men tror man håller ner shift medans den håller på att starta upp
Citera
2009-12-15, 20:29
Medlem
Svensson181s avatar
Kan jag binda om tangeterna? Alltså jag vill ändra så att ( ENTER )knappen ska vara ( ¨ ) knappen, /tack på forhand, ska testa i felsäkert läge imorn när jag har tid
Citera
2009-12-16, 20:21
Medlem
Svensson181s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALBINO-NEGER
Min syster har samma problem, över en natt så slutade helt plötsligt en massa vanliga bokstavs-tangenter att fungera. Hoppas verkligen en lösning kommer fram i den här tråden.
http://support.apple.com/kb/TS1381?viewlocale=sv_SE kolla där, funkade ej for mig dock, själv ska jag gå in och lämna in den i morgon och se vad de har att säga och vad det kostar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in