2009-12-15, 12:02
Bannlyst
jag sov på axeln i typ 13 timmar, och när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont. sedan har jag inte haft ont alls, och nu nått dygn efteråt så har jag ont hela tiden iprincip, och det har blivit värre. det är som en punkt ovanpå axeln vid nyckelbenet, och en punkt bakpå ryggen en bit ner som smärtar värst. det gör fruktansvärt ont när jag tar djupa andetag och jag kan inte ligga på den drabbade sidan för det gör så ont, ringde sjukvårdsrådgivningen och de nämnde nått om nån typ av muskelbristning. vad gör man åt detta, är det farligt? har hört att om det är en sena som gått av så måste man operera men hur vet man om det är en sena som gått av eller bara en muskel? tacksam för svar
Citera
2009-12-15, 12:51
Medlem
Eliza CTs avatar
Veta kan du givetvis inte men för visshet får du nog söka läkare. Om du har så ont kanske du t.ex. behöver smärtstillande ändå?
Muskelbristningar brukar läka. Vad beträffar senor bör en läkare tillfrågas.

Kan det vara så att du festat och sov efter det? Eftersom du låg på samma sida hela tiden. Kan det tänkas att du i så fall råkat ut för någon skada om du var berusad och vaken - som du inte kommer ihåg nu?

Låg du bara i sängen borde det vara en muskel. Senskador får man oftast när man råkar skada sej genom rörelse.
Mvh
Citera
2009-12-15, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Veta kan du givetvis inte men för visshet får du nog söka läkare. Om du har så ont kanske du t.ex. behöver smärtstillande ändå?
Muskelbristningar brukar läka. Vad beträffar senor bör en läkare tillfrågas.

Kan det vara så att du festat och sov efter det? Eftersom du låg på samma sida hela tiden. Kan det tänkas att du i så fall råkat ut för någon skada om du var berusad och vaken - som du inte kommer ihåg nu?

Låg du bara i sängen borde det vara en muskel. Senskador får man oftast när man råkar skada sej genom rörelse.
Mvh

okej, så länge det inte är farligt så klarar jag mig också utan smärtstillande om inte smärtan blir värre än den ja har nu iaf

nej jag har inte festat, jag knaprade bara propavan och sov som en stock på min axel hehe
Citera
2009-12-17, 16:56
Medlem
Prova

Testa Nobligan/tradolan, det är väldigt efektivt mot smärta. Har sj ätit de pga min rygg skada sen 2000 men nu är de några månader sen ja åt.
Jag har 1500st kvar
Ja lovar att du slipper smärtan..
Citera
2009-12-17, 17:24
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackR
Testa Nobligan/tradolan, det är väldigt efektivt mot smärta. Har sj ätit de pga min rygg skada sen 2000 men nu är de några månader sen ja åt.
Jag har 1500st kvar
Ja lovar att du slipper smärtan..
Jag är av den uppfattningen att om det inte hjälper med receptfri smärtstillande (ex. Alvedon, Ipren) så bör man kolla upp saken närmare hos läkare. Fokus bör ligga på att hitta smärtkällan snarare än bara lindra smärtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in