Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-15, 07:42
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Nu har jag fått ett extremt störande problem.

Min laptop startar av sig själv (klockan 03:00). Den var satt i väntläge eller viloläge. Är inte helt hundra. Detta har hänt nu med två datorern på väldigt kort tid.

Detta är väldigt väldigt jobbigt om man kikar på något serieavsnitt det sista man gör innan man gör kväller. Inatt vaknade jag av sluttonerna till säsongsavslutet av Dexter. Känns rätt drygt när man ska upp bara några timmar efter.

Hjälp mig innan jag blir galen! Jag orkar inte dra ut batteriet längre..
Citera
2009-12-15, 08:10
Medlem
relmerps avatar
Om det är Windows vista eller 7 på maskinen är risken stor att den startar för att den är inställd att defragmentera då. Gå in i kontrollpanelen och kolla
Citera
2009-12-15, 08:11
Medlem
kan vara så att du aktiverat automatisk updatering med windows update eller har defrag på ett visst klockslag. du kan antingen stänga av datorn ordenligt alternativt byta tiden som de automatiska updateringarnas sökning / defrag sker.
Citera
2009-12-15, 08:26
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Det verkar som det hade med uppdateringarna att göra. Tiden var inställd på 03,00 så..

Förhoppningsvis ska jag slippa vakna var och varannan natt nu. Tusen tack för hjälpen
Citera
2009-12-15, 09:16
Medlem
DRPOEs avatar
Blir mer och mer irriterad på windows. Det skall köras en massa djävla uppdateringar.
Hej nu skall jag stänga av mig, hej nu gör jag detta.
Virusprogram som själva uppträder mycket värre än värsta virus.
Vad fan händer!

Jag vill faktiskt själv bestämma, när jag skall kolla efter updateringar etc etc, inte halvidioten Bill.
Citera
2009-12-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Blir mer och mer irriterad på windows. Det skall köras en massa djävla uppdateringar.
Hej nu skall jag stänga av mig, hej nu gör jag detta.
Virusprogram som själva uppträder mycket värre än värsta virus.
Vad fan händer!

Jag vill faktiskt själv bestämma, när jag skall kolla efter updateringar etc etc, inte halvidioten Bill.
Du KAN bestämma när du vill uppdatera. Den frågar faktiskt under installationen av Windows om man vill konfigurera automatiska uppdateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in