2009-12-15, 04:36
Medlem
redbloodedwomans avatar
Har upptäckt att sökfunktionen inte fungerar längre alls. Oavsett vad jag skriver in så dyker inget upp "No item match your search"
(Och det borde dyka upp massvis som det gjorde förr!) Har pillat omkring nu, kan inte så mkt om hur det fungerar men har sett att platserna är indexerade osv...det borde ju funka...

Att söka på startmenyn fungerar men då jag inte vet namnet på det jag söker efter, och vill söka mer specifikt i ett fönster - då funkar inget.

Borde tillägga att det är en extern hårddisk jag vill söka i, 250 GB kan vara bökigt att hitta i.

Någon som vet vad det rör sig om
Citera
2009-12-15, 06:41
Medlem
Tryck Win+R och skriv services.msc i kör fältet. Kolla så att tjänsten Windows Search är igång.
Hjälper inte det så kör guiden Sök efter och åtgärda problem med Windows Search. Du hittar den genom att skriva Windows Search i startmenyn.

Att söka i startmenyn är för övrigt otroligt bra vid felsökning eller när man vill hitta någon funktion i Windows.
Citera
2009-12-15, 17:51
Medlem
redbloodedwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quayle
Tryck Win+R och skriv services.msc i kör fältet. Kolla så att tjänsten Windows Search är igång.
Hjälper inte det så kör guiden Sök efter och åtgärda problem med Windows Search. Du hittar den genom att skriva Windows Search i startmenyn.

Att söka i startmenyn är för övrigt otroligt bra vid felsökning eller när man vill hitta någon funktion i Windows.

Har kollat och den är på, tryckte på restart och det var samma sak igen.
Har även testat med Windows hjälp, och den har inga förslag då den sökt genom och inte hittat ngt fel.

Men nu kom det något nytt upp dock, kom upp en ruta att det är fel på drivrutinerna då jag ansluter disken men jag kan ju köra allt från hårddisken...förstår inte riktigt vad det är fel på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in