En hel den allmänbildning och insikt i hur människor tänker och tycker inom väldigt många olika områden. Finns alltid intressanta trådar att läsa på flashback.
Innan jag började sitta på flashback, för kanske 2-3 år sedan, hade jag ganska starka vänster-åsikter på gränsen till kommunism. Tyckte flashback var ett jävla näste för nazister, "högern" och pundare. Tror flashback (i kombination av stigande ålder och förnuft) har varit med och bidragit till att radikalt förändra både mina politiska och övriga åsikter i en mer liberal, förnuftig och vidsynt riktning.
Jag har möjligen fått en lite skev bild av hur världen fungerar och vad människor i allmänhet tycker och tänker samt hur de lever sina liv. Det beror antagligen på att jag får väldigt lite input från den verkliga världen, och mitt liv består till 90% av internet. Elitismen som i många fall råder på flashback har nog faktiskt tyvärr bidragit till att sänka min självkänsla och öka min osäkerhet och perfektionism. Jag har, som en extremt osäker individ, ett stort behov av någon slags mall för vad som är rätt och fel. Denna "mall" baserar jag nog faktiskt omedvetet på flashbacks allmäna åsikter.
Flashback är dessutom sjukt beroendeframkallande. Det finns alltid
minst, allra minst, en tråd att hålla koll på. Åh, det har gått en halvtimme sedan sist! Dags att öppna alla intressanta forumdelar på en varsin firefox-tab, sedan öppna alla intressanta trådar från alla forumdelar på en varsin tab. Därefter är det lätt att fördriva 40 minuter eller så. Tiden flyger när man hjärndött sitter och uppdaterar forumtrådar och scannar efter nya inlägg.