2009-12-14, 10:10
Medlem
Tes avatar
Konstig fråga kanske men det är väl det flashback är till för

Har problem med jeans som skär in i skrevet. Måste ha dem extremt långt ner för att det inte ska ske, men då hamnar överdel hamnar precis över urinblåsan vilket inte är speciellt bekvämt. Jag skulle hellre vilja ha dem högre upp (så att de sitter runt midjan) men då dras även deras nederdel upp så att de skär de in i skrevet. Det är alltid på samma ställe, på höger sida, bredvid kuken/pungen. Ska tilläggas att det märks främst när jag sitter ner.

Har dock märkt att det är viss skillnad på olika modeller, undrar om de som skär in är någon speciellt lågt "skuren" modell? Är alla jeans så här nuförtiden?

Någon annan som stött på problemet?
Senast redigerad av Te 2009-12-14 kl. 10:15.
Citera
2009-12-14, 11:08
Medlem
Rotselleris avatar
Lågt skurna

Jeansen du pratar om låter väldigt lågt skurna som var väldigt "inne" för några år sedan. Att dom är såpass lågt skurna låter nästan konstigt men att du inte upptäckte det när du köpte dem? (Men det kanske inte har med saken att göra)

Två-tre senaste åren tycker jag mig märka att jeansen har fått en mer "lagom" skärning, inte jättelåg och inte midjehög. Men det har som sagt med skärningen att göra. Ett tips kan vara att titta på jeans som inte har lika hög "modegrad" utan ett mer tidlöst märke.

Vettefan om det här besvarade din fråga men gjorde ett försök.
Citera
2009-12-14, 11:11
Medlem
Teskeds avatar
När jag inhandlar byxor går jag på komfort och utseende istället för märke. Ofta är det så att de "rätta" märkena sitter rent ut sagt förjävligt. Nu vet jag inte hur det är med dig, men om du bara tittat på märkesjeans så råder jag dig att titta nedåt i prislistan efter 'normala jeans'
Citera
2009-12-14, 11:30
Medlem
Tes avatar
Jag har nog varit lite slarvig när jag provade ut dem. Märks som sagt mest när man sitter ner. Och det stämmer att jag gått på märke. Usch, nu har jag två par jeans som knappt går att använda. Blir till att köpa nya då. Finns det något sätt man kan kolla måttet på just den delen av jeansen? Eller bara fråga efter högt skurna som gäller?
Citera
2009-12-14, 11:59
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Te
Jag har nog varit lite slarvig när jag provade ut dem. Märks som sagt mest när man sitter ner. Och det stämmer att jag gått på märke. Usch, nu har jag två par jeans som knappt går att använda. Blir till att köpa nya då. Finns det något sätt man kan kolla måttet på just den delen av jeansen? Eller bara fråga efter högt skurna som gäller?

Skulle väla säga att det bästa är att fråga i butiken, sen att du provar rejält. Du kan alltid prova, be dem att lägga undan jeansen gå till nästa ställe prova nåt där och liksom suga på karamellen lite, de flesta butiker har ingenting emot att hålla jeansen några timmar eller någon dag. Att de sitter tajt när du provar dom är dock något man får ta, jeans töjer sig och blir mjukare ju mer man anvnder dem. Sen om du skulle köpa raw denim bör du vänta några månader innan första tvätten för att få den rätta slitningen samt att de blir sådär oskönt stela när man tvättar dem också.
Citera
2009-12-14, 21:12
Medlem
heroines avatar
Kan rekommendera de nyligen upphausade Noko jeansen. Har en ovanligt lång gren, men inte såpass lång att det ser konstigt ut. http://nokojeans.com/shop/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in