2009-12-14, 09:21
Medlem
Kan NI känna er sjuka någon gång efter måltider får ont i magen fruktansvärt trötta som ni ska svimma?
Ibland åker det bara rakt igenom känns som jag ska svimma måste sova. Vill helst äta soppa då kan man äta lugnt får behålla det och blir inte trött får inte kramp ont i magen ,den svullnar inte upp.
Vad händer i magen när man ätit mat och får ont?
Nu har jag ätit något i helgen magen känns helt förstörd
Citera
2009-12-14, 09:32
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaPenelope
Kan NI känna er sjuka någon gång efter måltider får ont i magen fruktansvärt trötta som ni ska svimma?
Ibland åker det bara rakt igenom känns som jag ska svimma måste sova. Vill helst äta soppa då kan man äta lugnt får behålla det och blir inte trött får inte kramp ont i magen ,den svullnar inte upp.
Vad händer i magen när man ätit mat och får ont?
Nu har jag ätit något i helgen magen känns helt förstörd

Beror på vad du har ätit. offtast är det dåligt livsmedel du äter. eller så försöker kroppen ta kål på de bakterier som kom med i maten genom att höja saltsyravärdet i magen vilket kan leda till om du går på mycket tableter eller röker mycket att du får magsår eller kräkningar av syran.

Det bästa man kan göra är att helt enkelt kräkas upp skiten och hjälpa kroppen att inte behandla de du svalt och sedan lägga dig i ett mörkt rumm och sova 10 timmar.
Citera
2009-12-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Beror på vad du har ätit. offtast är det dåligt livsmedel du äter. eller så försöker kroppen ta kål på de bakterier som kom med i maten genom att höja saltsyravärdet i magen vilket kan leda till om du går på mycket tableter eller röker mycket att du får magsår eller kräkningar av syran.

Det bästa man kan göra är att helt enkelt kräkas upp skiten och hjälpa kroppen att inte behandla de du svalt och sedan lägga dig i ett mörkt rumm och sova 10 timmar.
Det inte så av all mat , kan inte lista ut vilken mat.Det är ingen annan som bli sjuk av maten men jag äter medicin måste göra det.
Ska till behandlare fråga om det här kan inte äta mat om det är så här... kanske är allergier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in