2009-12-13, 23:33
Medlem
Elspermelinos avatar
Jag käkar alltid en burk tonfisk varje kväll för att få i mig protein (innehåller cirka 30g per buk). Problemet är dock att jag har hört att det inte är nyttigt att äta tonfisk varje dag då det innehåller kvicksilver, b,la.

Har funderat på att byta ut mot ägg och käka 3 ägg varje kväll istället vilket skulle också motsvara cirka 30g protein (om jag har räknat rätt). Men problemet med ägg är att har en hög kolesterol halt vilket inte heller är precis nyttigt.

Så nu undrar jag om ni har nåt förslag på vad jag kan käka på kvällen som innehåller cirka 30g protein och gärna inte kostar mer än 10-15kr.

Dricker redan 2 protein shakes per dag och dricker helst inte en 3:e (vet inte om det blir dyrare än tonfisk burkar dock, har ej räknat).

Tack på förhand för svar.
Citera
2009-12-13, 23:36
Medlem
LendaleWhites avatar
Råa ägg är väl trots kolesterolet en bra idé?
Citera
2009-12-13, 23:40
Medlem
heroines avatar
Lättkeso! Inte speciellt gott, men det gör sitt jobb på proteinfronten!
Citera
2009-12-13, 23:43
Medlem
Kvarg
Klunka 1 liter mjölk.
Soja bönor ( Varning på detta då det innehåller lite kvinnliga hormoner som kan påverka testo halten )

Annars skall ju mjöl vara det billigast proteinet lite svårt att få i sig bara :-)
Citera
2009-12-13, 23:44
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LendaleWhite

råa ägg är inte värt någonstans.
Dels salmonella, dels att kroppen inte kan ta hand om proteinet från råa ägg.
Då tycker jag att kolestorol inte är något att oroa sig över.
3-4 per dag tror jag defenitivt inte är någon fara för en frisk individ.
Citera
2009-12-13, 23:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Jag käkar alltid en burk tonfisk varje kväll för att få i mig protein (innehåller cirka 30g per buk). Problemet är dock att jag har hört att det inte är nyttigt att äta tonfisk varje dag då det innehåller kvicksilver, b,la.

Har funderat på att byta ut mot ägg och käka 3 ägg varje kväll istället vilket skulle också motsvara cirka 30g protein (om jag har räknat rätt). Men problemet med ägg är att har en hög kolesterol halt vilket inte heller är precis nyttigt.

Så nu undrar jag om ni har nåt förslag på vad jag kan käka på kvällen som innehåller cirka 30g protein och gärna inte kostar mer än 10-15kr.

Dricker redan 2 protein shakes per dag och dricker helst inte en 3:e (vet inte om det blir dyrare än tonfisk burkar dock, har ej räknat).

Tack på förhand för svar.
Suck, hänger inte du här inne rätt mycket? Diskussionerna om ägg och kolesterol har missat dig antar jag.

Råa ägg är inte att föredra och det vi vet idag säger inte att ägg är farligt, det finns flera olika typer av steroler har jag för mig.
Citera
2009-12-13, 23:49
Medlem
Elspermelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LendaleWhite
Som sagt kolesterolet, nej tack.

Citat:
Ursprungligen postat av heroine
Lättkeso! Inte speciellt gott, men det gör sitt jobb på proteinfronten!
Säkert godare än tonfisk. Vad kostar ett paket keso då? Och hur mycket behöver man käka för att få i sig 30g protein?

Citat:
Ursprungligen postat av esbjorn
Kvarg
Klunka 1 liter mjölk.
Soja bönor ( Varning på detta då det innehåller lite kvinnliga hormoner som kan påverka testo halten )

Annars skall ju mjöl vara det billigast proteinet lite svårt att få i sig bara :-)
Fy fan för kvinnliga hormoner, gayyyyy.
Hmm Kvarg = keso (som nån nämnde innan) om jag har fattat rätt
Dricker redan 1 liter mjölk om dan
Citera
2009-12-13, 23:51
Medlem
Elspermelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Suck, hänger inte du här inne rätt mycket? Diskussionerna om ägg och kolesterol har missat dig antar jag.

Råa ägg är inte att föredra och det vi vet idag säger inte att ägg är farligt, det finns flera olika typer av steroler har jag för mig.
Kollar bara träningsforumet. Inte "Näring, kost och kosttillskott" forumet, så nej jag har inte sett dem diskussionerna .
Citera
2009-12-13, 23:52
Medlem
MJ1123581321s avatar
Citat:
Sedan när käkar man mjöl för att få i sig protein?

Keso och/eller makrill... Några skivor kalkon kanske?
Citera
2009-12-13, 23:53
Bannlyst
Citat:

Sager vem da? Antingen ar det skadligt en gang om aret, eller skadligt varje dag. Sana mikroskopiska mangder det i sa fall handlar om sa borde inte mangden ha en betydelse, utan den potentiella risken i sig.
Citera
2009-12-13, 23:59
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:

Fler tips på smarta proteinkällor:
Tyg
Sperma
Plywood
Dr.Martens (dom senapsgula)
Ljus
Rubiks kub
Rost
Citera
2009-12-14, 00:01
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Kollar bara träningsforumet. Inte "Näring, kost och kosttillskott" forumet, så nej jag har inte sett dem diskussionerna .
Okej, där är den tråden iaf
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1052025
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här