2009-12-14, 20:01
Medlem
BabyJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoJonsson
Undvik klyshorna när du inte behärskar dem. C Ronaldo är just motsatsen till komplett. Men ser man bara anfallen i fotbollen kanske man inte noterat att CR kanske inte är den mest kompletta spelaren i försvarsspelet.

Finns ingen spelare som är lika vass som Ronaldo. Bäst på att nicka, bäst på att slå frisparkar, bäst på att göra mål och bäst på att göra sin gubbe. Dessutom snabb och stark. Sedan tar han helt klart större defensivt ansvar än Messi. Ronaldo är komplett, varför vill du säga något annat? Den enda som är i närheten av samma höga kvalite är Gerrard, dock ej lika vass.
Citera
2009-12-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Undrar också hur de kommit fram till listan. De teorier som diskuterats här tycker jag alla borde lett fram till andra listor än den presenterade... till exempel om man går på den högsta nivån spelarna nått. Men om de på nått sätt lagt ihop den högsta nivån spelare nått tillsammans med vad de uträttat så kan jag hålla med om att till exempel Michael Owen är med på listan. Han var ju sanslöst bra innan han skadade sönder sig. Förstår dock inte hur Zinedine Zidane kan ligga så långt ner. Jag skulle sätta honom högst upp.

Och idioten som påstod att Zidane ligger så långt ner för att han slutade 06, vad fan gör då Messi och Ronaldo så högt på listan? Vad fan uträttade de för nämnvärt bland världsfotbollens elit innan de senaste få åren?

Du verkar ju vara en idiot som ännu inte förståt på vilket sätt listan är framtagen, enbart på poäng man får vid omröstningen till Europas bästa spelare. Zidane ligger långt ner pga att han missat de här senare åren vilket såklart gjort att han inte kunnat öka sin poäng. Att däremot Messi och Ronaldo är så högt upp på listan är att de under varsin säsong varit så överlägsna att de nästan tagit alla poäng.

Till exempel fick Zidane 181 poäng när han var med 2000 medans Messi fick 473 och Ronaldo fick 446 under åren de vann. Med andra ord var de mycket jämnare under de tidiga åren medans det under de två/tre senaste säsongerna varit en självskriven vinnare av priset.
Senast redigerad av VanDenBerg 2009-12-14 kl. 20:06.
Citera
2009-12-14, 20:25
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Finns ingen spelare som är lika vass som Ronaldo. Bäst på att nicka, bäst på att slå frisparkar, bäst på att göra mål och bäst på att göra sin gubbe. Dessutom snabb och stark. Sedan tar han helt klart större defensivt ansvar än Messi. Ronaldo är komplett, varför vill du säga något annat? Den enda som är i närheten av samma höga kvalite är Gerrard, dock ej lika vass.
Är du seriös?
Citera
2009-12-14, 20:42
Medlem
Multicriminals avatar
Citat:

Jag vill bara citera trådens korkaste inlägg.
Citera
2009-12-14, 21:23
Medlem
BabyJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
Är du seriös?

Mycket seriös! Han har varit världens stundtals bästa spelare denna säsong vid sidan om Drogba, även fast han ännu inte hittat den långvariga formen. Och så som han spelade i Man U så står jag fast vid det jag säger.

Vem är bättre på nämnda faktorer? Messi kan man argumentera för att han är bättre på att göra sin gubbe, men å andra sidan är han inte på något sätt lika konkret som Ronaldo.
Citera
2009-12-14, 21:40
Medlem
Bäst genom tiderna

1.Maradona
2.Zidane
3.Ronaldo

Inget jävla snack om saken den som säger annat är ett riktigt jävla stolpskott som inte kan en gnutta fotboll.
Ronaldinho i all ära men som sagt hans toppnivå höll i 5 minuter typ, fast dom 5 minuterna va fullständigt makalösa!!! Sen förlorade han oskulden o fick en fittöverdos o blev en slacker.
Zidane var för övrigt mer 90talsspelare annars skulle han äga listan totaaalt. Fast hans år på 00talet kanske ändå borde sätta han högre upp. men men
Citera
2009-12-14, 22:03
Medlem
Var är Totti? och Gerrard?
Citera
2009-12-14, 22:12
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Mycket seriös! Han har varit världens stundtals bästa spelare denna säsong vid sidan om Drogba, även fast han ännu inte hittat den långvariga formen. Och så som han spelade i Man U så står jag fast vid det jag säger.

Vem är bättre på nämnda faktorer? Messi kan man argumentera för att han är bättre på att göra sin gubbe, men å andra sidan är han inte på något sätt lika konkret som Ronaldo.
Bäst på att nicka? Visst är han bra med huvudet men bäst är han verkligen inte.

Bäst på att slå Frisparkar? Nä du, han missar var och varannan, många av målen är dessutom målvaktstabbar.

Bäst på att gör mål? Isådanafall skulle han gjort fler än Anelka förra året.

Bäst på att göra sin gubbe? Inom detta område är han överskattad, han gör några överstagsfinter och passar sedan vidare bollen.
Citera
2009-12-14, 22:44
Medlem
Samwises avatar
Rivaldo då, han borde väl vara med på listan bara för sina två första säsonger på 2000-talet?
Makalös spelare som ofta glöms bort.
Citera
2009-12-15, 01:26
Medlem
Ronaldinho80s avatar
Klart som fan Ronaldinho är den bäste genom alla tider när han var som bäst..inge snack om saken. såg nästan alla hans matcher 04/05 och 05/06.. varje match så var han så jävla bra..hade aldrig någon formsvacka..06/07 kom den tyvärr och många verkar ha glömt bort hur bra han var för. Messi kan bli lika bra om ännu bättre men kommer alldrig vara samma underhållare.

1 ronaldinho
2 messi
3 ronaldo
4 zidane
5 henry
6 c.ronaldo
7 kaka
8 daniel tjernström
9 zlatan
10 figo
Citera
2009-12-15, 01:34
Medlem
Trillskes avatar
Skönt att höra att det inte bara är jag som fullkomligt älskade Zidane iaf. Vilken jävla lirare.

Zidane, Ronaldinho, C. Ronaldo, Ronaldo > messi. Inte särkilt nära, om ni frågar mig.
Men messi är ung och har ju en helt jävla omänsklig potential.

Sen tycker jag många av er glömmer Zlatan. Även om vi nu råkar vara svenskar får vi faktiskt sätta honom top-10.
Om ni inte vill lyssna på mig kan ni ju snegla på ballong-omröstningen istället, där han - trotts att skiten är mer eller mindre baserad på typ CL och VM där han aldrig kommit långt - hamnar top-10. Kommer inte ihåg alla årens placeringen men har för mig att han är där senaste 3 eller så iaf.
Senast redigerad av Trillske 2009-12-15 kl. 01:41.
Citera
2009-12-15, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Skönt att höra att det inte bara är jag som fullkomligt älskade Zidane iaf. Vilken jävla lirare.

Zidane, Ronaldinho, C. Ronaldo, Ronaldo > messi. Inte särkilt nära, om ni frågar mig.
Men messi är ung och har ju en helt jävla omänsklig potential.

Sen tycker jag många av er glömmer Zlatan. Även om vi nu råkar vara svenskar får vi faktiskt sätta honom top-10.
Om ni inte vill lyssna på mig kan ni ju snegla på ballong-omröstningen istället, där han - trotts att skiten är mer eller mindre baserad på typ CL och VM där han aldrig kommit långt - hamnar top-10. Kommer inte ihåg alla årens placeringen men har för mig att han är där senaste 3 eller så iaf.

Trots att jag älskar Ibra så vore det tjänstefel att måla upp honom som en av årtiondets 10 bästa spelare, för det är han inte. Ibra har aldrig varit omänskligt dominant han har däremot alltid levererat och hållit en hög nivå vartän han spelat. Men han är inte på något sätt uppe vid Zidane, Ronaldo och grabbarna och den legendstatus som medföljer därefter. Mer i samma fack som ex Arshavin, Drogba, Torres VILKET inte är fyskam. (Sverige skulle vunnit VM och kanske något EM med Zidane i laget för övrigt)

Trots att Messi förmodligen är den störsra talangen vi fått fram under detta årtionde så är jag helt övertygad om att CR9 är den person som kommer sätta störst avtryck i fotbollshistorien av de i dag aktiva spelarna. Messi kommer aldrig växa förbi Maradona vilket är den måttstock han har leva upp till då de minst sagt är identiska. CR9 liknar dock ingen spelare i historien och har en starkare karaktär. Än så länge är Ronaldo när han var som bäst den jag imponerats mest av. Att vinna målligan som mittfältare är få förunnat, det i dessutom världens bästa liga.

Jag tror att om världens främsta fotbollstyckare skulle sätta sig ner och diskutera kring vem som var 00-09-talets bästa spelare så skulle svaret bli Zidane. Ronaldinho är den enda som kan utmana om titeln, men det faktum att han gått ner sig senare i sin karriär gör honom i mina ögon inte lika stor. Zidane var aldrig sämre än sina medspelare, inte ens i sin sista match hehe där han för övrigt chippade in en straff innan han drog en skön liten headbut på en fuling till italienare. Vilken legend!

Med andra ord för att lista lite.

1, Zidane
2, Ronaldinho
3, Henry
4, CR9
5, Messi
6, Ronaldo
7, Gerrard
8, Viera
9, Xavi
10, Kaka
(Inga Figo och Rivaldo här inte?)

För övrigt och rätta mig om jag har fel, men baseras denna lista på ex antal poäng som respektiva fått i ballon d or-omröstningen? Om så är fallet känns det tämligen meninglöst. Faktum är väl att Maradona inte ens skulle ha varit topp 10 under 80-90 talet med detta system i verk. Där får ni svaret på varför ni ska ta lätt på denna utnämning.
Senast redigerad av Kassmachin 2009-12-15 kl. 04:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in