2009-12-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jepp, för mål gör ju allt. Nej. Messis spelstil går ju inte ut på att göra mål utan snarare att skapa målchanser åt andra och laget och vara allmänt kreativ, till skillnad från tex Henry eller Ronaldo som är mer renodlade avslutare. Totalt annorlunda spelartyper, varför det är rätt patetiskt att dra upp antalet mål som någon slags måttstock.
Om du pallar så kan du gå tillbaka i arkivet från gamla la liga-matcher från 2005 och framåt, och se vem fått mest hyllningar av alla i matchrapporter efter matchrapporter. Eftersom du tyckts ha glömt.
Sen att "en magisk säsong" är allt han har gjort känns väl lite sådär att påstå när han blev utsedd till världens näst bästa spelare säsongen innan.
Säsongerna innan var han helt rådominant i de flesta matcher han spelade, ofta bättre än Ronaldinho, men dessvärre kom skador emellan. Men att han tillhörde topp 3 i världen även då råder det inget tvivel om.

Visst, det är din åsikt och den respekterar vi. Samtidigt noterar vi ditt tidigare ointresse för och dokumenterade okunskap om spansk fotboll, varför man bör beakta ditt inlägg med några nypor salt.

Har ju inte direkt skrivit att han var värdelös de andra säsongerna, vet att Messi blev hyllad tidigt i sin karriär väldigt mycket och du kan säkert skriva 100-tals prestationer som han gjort under sin korta karriär, men tycker inte det räcker för att anses vara näst bäst under 2000-talet.

Sen är väl rankingen gjord på antalet poäng man fått i omröstningen av världens bästa fotbollsspelare, och det har enligt mig inte varit de mest klockrena omröstningarna genom åren. Dessutom fick väl Messi närmare 500 av sina poäng från 2009, så det är nog inte bara jag som anser att det funnits spelare som presterat högre än honom totalt sett under 2000-talet.
Citera
2009-12-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Har ju inte direkt skrivit att han var värdelös de andra säsongerna, vet att Messi blev hyllad tidigt i sin karriär väldigt mycket och du kan säkert skriva 100-tals prestationer som han gjort under sin korta karriär, men tycker inte det räcker för att anses vara näst bäst under 2000-talet.

Sen är väl rankingen gjord på antalet poäng man fått i omröstningen av världens bästa fotbollsspelare, och det har enligt mig inte varit de mest klockrena omröstningarna genom åren. Dessutom fick väl Messi närmare 500 av sina poäng från 2009, så det är nog inte bara jag som anser att det funnits spelare som presterat högre än honom totalt sett under 2000-talet.
Nej jag håller med dig. Det var formuleringarna i din text jag störde mig på. Tycker både Zidane och Ronaldinho borde rankas högre, sen är Messi där bakom och skuggar med Henry, C Ronaldo och nån mer kanske.
Citera
2009-12-14, 15:59
Medlem
Trillskes avatar
Messi kan nog dock bli nästa årtiondes spelare, om han fortsätter prestera d.v.s.
Att folk tar det för givet ser jag mest som ett av mänsklighetens alla misslyckanden.
Citera
2009-12-14, 16:37
Bannlyst
Min egen lista på årtiondets spelare:

1: Cristiano Ronaldo
2: Zinedine Zidane.
3: Ronaldinho.
4: Ronaldo
5: Lionel Messi
6: Kaka
7: Luis Figo
8: Thierry Henry
9: Xavi
10: Zlatan Ibrahimovic
Citera
2009-12-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
I likhet med många andra undrar jag hur fan inte ZZ kan hamna topp-3 där han ska vara gjuten. I mina ögon är han störst.

Michael Owen? Vilket jävla skämt när spelare som Raul och Francesco Totti inte ens är nämnda. Den listan måste smaksättas med en bunke salt.

Håller med, Michael Owen har väl inte tagit England till några större titlar, eller har jag missat något? Han är även före Brasilien Ronaldo
Senast redigerad av Enso 2009-12-14 kl. 17:59.
Citera
2009-12-14, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Håller med, Michael Owen har väl inte tagit England till några större titlar, eller har jag missat något? Han är även före Brasilien Ronaldo

Michael Owen var ju en av världens bästa anfallare åren 2000-2004 så då kan man förstå att han är med på listan, sedan kan ingen enskild spelare ta ett land till titlar, det kan bara ett väldigt bra lag.
Citera
2009-12-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Michael Owen var ju en av världens bästa anfallare åren 2000-2004 så då kan man förstå att han är med på listan, sedan kan ingen enskild spelare ta ett land till titlar, det kan bara ett väldigt bra lag.

Visst men jämför med t ex C Ronaldo vad han har betytt för det Portugisiska landslaget, det är den nivån jag menar man ska hålla för att hamna som topp 10 spelare på ett decenium...

Ok jag har inte superkoll på Owen men kan inte tänka mig att han varit bättre än Zidane eller Ronaldo sammantaget under dessa år.
Citera
2009-12-14, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enso
Visst men jämför med t ex C Ronaldo vad han har betytt för det Portugisiska landslaget, det är den nivån jag menar man ska hålla för att hamna som topp 10 spelare på ett decenium...

Ok jag har inte superkoll på Owen men kan inte tänka mig att han varit bättre än Zidane eller Ronaldo sammantaget under dessa år.
Michael Owen har faktiskt vunnit Ballon d'Or, han vann den 2001.
Sedan håller jag med om att han inte varit bättre än Ronaldo, Zlatan var han bättre än åren 2000-2004 men Zlatan har varit bättre 2005-2009, men Zlatan har ännu inte vunnit Ballon d'Or vilket man får säga är ett måste för att kunna rankas som årtiondets bästa spelare i alla fall.

Michael Owen har också ett väldigt bra facit i landslaget, på 89 matcher för England har han gjort 40 mål, det spelar in också skulle jag tro. Så att England inte vunnit något beror ju inte på Owen då han har levererat för England.
Citera
2009-12-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Michael Owen har faktiskt vunnit Ballon d'Or, han vann den 2001.
Sedan håller jag med om att han inte varit bättre än Ronaldo, Zlatan var han bättre än åren 2000-2004 men Zlatan har varit bättre 2005-2009, men Zlatan har ännu inte vunnit Ballon d'Or vilket man får säga är ett måste för att kunna rankas som årtiondets bästa spelare i alla fall.

Michael Owen har också ett väldigt bra facit i landslaget, på 89 matcher för England har han gjort 40 mål, det spelar in också skulle jag tro. Så att England inte vunnit något beror ju inte på Owen då han har levererat för England.

Det är ju också den enda anledning till att Owen är med på listan, vad han gjort efter det spelar ingen roll. Då det endast är poäng som spelar in på denna listan hade exempelvis Rivaldo kunnat vara topp 8 om han vunnit 2000 istället för 1999, trots att Rivaldo inte varit världsklass sedan 2002.

En sån här ranking säger inte mycket, enligt den här listan borde väl Deco var ansedd som detta årtiondets typ femtonde bästa spelare?
Citera
2009-12-14, 19:25
Medlem
Tycker nog att Henry och Zidane ska vara högre upp och vad fan gör Owen på listan?
Citera
2009-12-14, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ningen
Tycker nog att Henry och Zidane ska vara högre upp och vad fan gör Owen på listan?

Läs mitt svar lite högre upp så förstår du varför Owen är med på listan.
Citera
2009-12-14, 19:47
Medlem
nanashis avatar
Undrar också hur de kommit fram till listan. De teorier som diskuterats här tycker jag alla borde lett fram till andra listor än den presenterade... till exempel om man går på den högsta nivån spelarna nått. Men om de på nått sätt lagt ihop den högsta nivån spelare nått tillsammans med vad de uträttat så kan jag hålla med om att till exempel Michael Owen är med på listan. Han var ju sanslöst bra innan han skadade sönder sig. Förstår dock inte hur Zinedine Zidane kan ligga så långt ner. Jag skulle sätta honom högst upp.

Och idioten som påstod att Zidane ligger så långt ner för att han slutade 06, vad fan gör då Messi och Ronaldo så högt på listan? Vad fan uträttade de för nämnvärt bland världsfotbollens elit innan de senaste få åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in