2009-12-13, 10:26
Medlem
Har lagt märke till denna bilen på senaste tiden har sett ett par stycken nere i Malmö-Lund trakten och tycker dom är sanslöst snygga hade inte hört talas eller sett till dem tidigare och plötsligt har det dykt upp ett par stycken, har åtminstone sett 3-4 st bara i Malmö-Lund området.

Dom är oftast pärlvita, och jag undrar om denna bilen är något bra? Dom är sanslöst snygga i alla fall, även bra ljud system.

Notera att det är sportversionen jag refererar till och inte standard versionen.

Lite bilder:

http://www.flipside909.com/gallery/albums/081507ls/081507LS_297.jpg

http://my.is/forums/attachments/f41/24431d1253572885-lexus-f-sport-europe-japan-canada-09-09-02-2010-lexus-is250-f-sport-package.jpg

http://lexusenthusiast.com/images/gallery/quebec-lexus-is-f-sport/quebec-lexus-is-f-sport-6.jpg

http://putnamlexusredwoodcity.com/wp-content/uploads/wpauto_fullsize/2008_Lexus_IS%20250_gBzgxpz.jpg

http://www1.garaget.org/archive/124/123952/162114/162114-1532518.jpg

Nån som sett eller vet något mer om denna bil, vad är åsikterna om den?
Citera
2009-12-13, 11:51
Medlem
Naikons avatar
Lexus gör kvalitetsbilar, inget snack om saken. IS 250 ska vara rätt så snabb också
Citera
2009-12-13, 12:17
Medlem
Jag äger en sån.
Ställ konkreta frågeställningar så ska jag försöka att svara på dessa
Citera
2009-12-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Jag äger en sån.

Vad kostar en sån kärra ny?
Citera
2009-12-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pols99
Vad kostar en sån kärra ny?

350k naken, dock är den rikligt utrustad från början.
Citera
2009-12-13, 13:02
Medlem
Citat:
Jag äger en sån.

Vad kostar IS 250 Sport med multimediapaketet (Mark Levinson sound system och navigator bland annat)? Hur är körkänslan och kvalitén? Är du nöjd med den?
Citera
2009-12-13, 13:22
Medlem
Mr-andersons avatar
Här finns allt du behöver veta om detta mästerverk till bil.

Tänk på att detta är taget från teknikens värld 2005 när den nya karossen kom, så mycket kan ha förändrats. T. ex. har jag för mig att de bara är automater (tiptronic) som säljs nu för tiden.
Senast redigerad av Mr-anderson 2009-12-13 kl. 13:25.
Citera
2009-12-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Vad kostar IS 250 Sport med multimediapaketet (Mark Levinson sound system och navigator bland annat)? Hur är körkänslan och kvalitén? Är du nöjd med den?

Bästa bilköpet jag gjort. Serviceintrycket från försäljaren bland de bästa. Varit inne på lexusverkstaden i stockholm för att stänga av bältespåminnaren samt lite annat krafs de kan koppla upp sig mot bilen och programmera om. Grymt intryck man fick, dessutom kosta de inget. Bad honom även att provköra bilen för att se om den låter och beter sig som en lexus ska göra. Han hade absolut inget att klaga på.

multimediapaketet kostar ca 40k.
Kvalitén tiptop, ljudupplevelsen likaså.
Tänk på att lexus har mycket generösare goodwill samt serviceåtgärder än andra bilmärken. Gå in på en salong så kommer du uppleva det själv. Ingår lexus assistans 24 i 3år som täcker allt utan självrisk. Dvs de skickar ut en kille åt dig som byter ditt punkterade däck utan kostnad(material som nytt däck tillkommer självklart) ifall det skulle. Även hotell/flyg etc täcks utan kostnad i business class och ej någon budget variant.

Skinnsäten med inbyggd luftutblåsare/ventilering kostar 20k, taklucka 10k.
Bilen har keyless go från början och är rikligt utrustad. tex har den 13 högtalare från pioneer från scratch. ML paketet är overkill men är du i behov av en navigator så kör på.
Glöm inte att ML paketet även inkluderar en backkamera (du ser allt som händer bak på skärmen).

Enda nackdelen som finns är de lite dyrare servicen. Räkna i snitt med 5000 i stockholmstrakten per år för servicekostnader. Men för detta får du faktiskt fri lånebil samt en massa annat. En gång lexus alltid lexus.

Sedan är bilen sjukt snygg. Pimpfaktor x10. Ovanlig som sticker ut från mängden om man är trött på de gamla vanliga bmw/mercedes-stuket.

Motorn kunde vara lite starkare, men det beror på hur pass van man är med snabbare bilar. 210hk har den. Vill du ha snabbare får du kliva upp till IS-F modellen.
Citera
2009-12-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
Här finns allt du behöver veta om detta mästerverk till bil.

Tänk på att detta är taget från teknikens värld 2005 när den nya karossen kom, så mycket kan ha förändrats. T. ex. har jag för mig att de bara är automater (tiptronic) som säljs nu för tiden.

Det där är första modellen, otroligt nog inga barnsjukdomar heller. Det som fanns åtgärdades gratis av lexus vid servicen. Dessa var bara löjliga påpekanden som hala dörrmattor och att handbromsen tog i lite väl långt ned, samt vissa påpekade att bromsarna gav ifrån sig lite väl mycket damm som smutsade ned fälgarna. Utöver det har inget behövts åtgärdas.

Modellen 2009-2010 är annars vidareutveckling på den, dock är de mesta likadant förutom lite modernare baklysen samt lite fler färger på karosseri och lite krom här och var. Accet stämmer ej då sportmodellen har 18" och den kryper ned mot 7.8-7.9sek/100kmh

Sportmodellen har även automat som standard och då har man växelpaddlar bakom ratten etc.

Mästervärk helt klart

edit: 18" har sportmodellen såklart ej 17.
Senast redigerad av Kalaspuffar 2009-12-13 kl. 14:10.
Citera
2009-12-13, 13:58
Medlem
serbers avatar
Lexus är ett sånt märke som fallit lite i skymundan, Toyota gör bra bilar och Lexus är top notch versioner.

Är det mycket problem med rost? Vad är dom vanligaste felen som uppstår utöver vanligt slitage?
Citera
2009-12-13, 14:06
Medlem
Den sticker ut från Mercedes och BMW som alla som söker en top notch bil köper, verkligen en höjdarbil verkar det som.
Citera
2009-12-13, 15:30
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Motorn kunde vara lite starkare, men det beror på hur pass van man är med snabbare bilar. 210hk har den. Vill du ha snabbare får du kliva upp till IS-F modellen.
Fast det är ju knappast ett kliv upp till IS-F, snarare 25 våningar med hiss.

Den börjar väl på 799 lakan, har dessutom 450 hästar eller något. Typ som att jämföra BMW 52X (vilken som nu har 200hk, typ 525?) med M5.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in