• 4
  • 5
2010-02-13, 22:15
Medlem
Har dom tagit bort dom där otroligt störande "administratörsbekräftelserna" i Win7 som ständigt kommer upp i Vista när man ska göra något? Och som man måste trycka acceptera typ.
Citera
2010-02-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Har dom tagit bort dom där otroligt störande "administratörsbekräftelserna" i Win7 som ständigt kommer upp i Vista när man ska göra något? Och som man måste trycka acceptera typ.

Går att stänga av i både Windows Vista och Windows 7:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...trol-on-or-off

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...trol-on-or-off
Citera
2010-02-13, 23:27
Medlem
Helt klart värt att köpa eller "köpa" () Win7

Jag har det själv och det är riktigt snabbt och skönt. Jag har stängt av UAC; mycket skönare
Citera
2010-02-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretend
Att om man uppgraderar från vista så ligger vista kvar i grunden, det ligger inte och stör bakom lixom? Vad är annars meningen med en uppgradering?

Jag kan ju inte formatera om datorn och med en uppgradering av w7 som jag förstått det.

Jo, det går att formatera skivan med en uppgraderingsskiva också. Skivorna är identiska, det enda som skiljer är produktnyckeln. Uppgraderingsnyckeln kräver att du hade en tidigare Windows-version på hårddisken när du påbörjade installationen. Men du kan formatera under installationen. Läs mer på
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...sked-questions

Om du köper den fullständiga Windows 7-versionen kan du formatera hårddisken och sedan installera Windows 7. Om du köper uppgraderingsversionen av Windows 7 och sedan vill formatera hårddisken måste du först starta datorn från Windows 7-DVD:n och sedan utföra en anpassad installation. Du kan klicka på Enhetsalternativ (avancerat) och sedan formatera hårddisken. Använd inte ett program från en annan programvaruleverantör för att formatera hårddisken innan du installerar Windows 7. Om du använder uppgraderingsmedia och formaterar hårddisken innan du påbörjar installationen kommer du inte att kunna använda produktnyckeln för uppgradering för att aktivera Windows 7
Citera
2010-02-14, 14:51
Citat:
Ursprungligen postat av CreTiv
Jag har stängt av UAC; mycket skönare

Varför stänga av UAC i Windows 7? Det är inte alls lika störande som i Vista och det segar inte ner någonting.
Citera
2010-02-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst
Varför stänga av UAC i Windows 7? Det är inte alls lika störande som i Vista och det segar inte ner någonting.
Inte LIKA störande men störande endå. Det hjälper endå inget att ha på det.
Citera
2010-02-16, 21:42
Medlem
pretends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWilco
Jo, det går att formatera skivan med en uppgraderingsskiva också. Skivorna är identiska, det enda som skiljer är produktnyckeln. Uppgraderingsnyckeln kräver att du hade en tidigare Windows-version på hårddisken när du påbörjade installationen. Men du kan formatera under installationen. Läs mer på
http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...sked-questions

Om du köper den fullständiga Windows 7-versionen kan du formatera hårddisken och sedan installera Windows 7. Om du köper uppgraderingsversionen av Windows 7 och sedan vill formatera hårddisken måste du först starta datorn från Windows 7-DVD:n och sedan utföra en anpassad installation. Du kan klicka på Enhetsalternativ (avancerat) och sedan formatera hårddisken. Använd inte ett program från en annan programvaruleverantör för att formatera hårddisken innan du installerar Windows 7. Om du använder uppgraderingsmedia och formaterar hårddisken innan du påbörjar installationen kommer du inte att kunna använda produktnyckeln för uppgradering för att aktivera Windows 7

Tack!
Citera
2010-11-02, 19:42
Medlem
Aekkelpottas avatar
Hej! Lyckades hitta denna tråden till slut efter mkt letande och sökning.
Jag undrar, om det för mig är värt att uppgradera till Windows 7?

Sitter här på min dator där mitt nuvarande operativ system är Windows Vista. Grafikkortet är ett GeForce 9800 GTX/9800 GTX +, Intel Quad Core processor Q9400 2.7ghz, 4094 mb ram m.m.
Skulle jag tjäna något på att uppgradera? Skulle en flytt till Win 7 underlätta vid spel m.m.? Nu tycker jag det är fina fisken, kör med max i allt osv. Men kan man öka fpsen ytterliggare så är jag idel örea
Citera
2010-11-03, 17:39
Medlem
Aekkelpottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aekkelpotta
Hej! Lyckades hitta denna tråden till slut efter mkt letande och sökning.
Jag undrar, om det för mig är värt att uppgradera till Windows 7?

Sitter här på min dator där mitt nuvarande operativ system är Windows Vista. Grafikkortet är ett GeForce 9800 GTX/9800 GTX +, Intel Quad Core processor Q9400 2.7ghz, 4094 mb ram m.m.
Skulle jag tjäna något på att uppgradera? Skulle en flytt till Win 7 underlätta vid spel m.m.? Nu tycker jag det är fina fisken, kör med max i allt osv. Men kan man öka fpsen ytterliggare så är jag idel örea

Inga råd?
Citera
2010-11-03, 21:50
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aekkelpotta
Inga råd?

Systemet blir lite snabbare att starta upp med W7 jämfört med Vista, annars är det inget speciellt.

Enklaste sättet är att göra en In-place-update. Dvs du har Vista körandes och stoppa in wn W7-DVD eller USB med W7 så kan du dra igång en uppdatering så att du bibehåller alla installerade program och användardata.

Kruxet är att du måste använda rätt version. T.ex. har du en svensk Vista Home Premium x32/x86 går det bara att uppgradera till svensk Windows 7 x32/x86 (vilken version som helst). Du kan inte uppgradera från Svensk till Engelsk eller tvärt om och inte heller från 32 till 64 eller tvärt om.

Var observant på att om du har en STABIL Vista-installation får du räkna med att registret på W7 kommer att knaka efter ett tag. Det finns olösta buggar där bl.a. MS egna winlogon.exe inte släpper registret samt att nya Truecrypt 7.0 kan få spunk = trash av ditt operativ.
Senast redigerad av hasenfrasen 2010-11-03 kl. 21:52.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in