2009-12-12, 15:34
Medlem
pirates avatar
Ja, den eviga frågan kanske kräver en tråd, vi får se om mod tillåter det.

Till frågan: Vad ska ni ha på Er till nyår?

Kostym, smoking, vanliga kläder som jeans och skjorta, jeans, skjorta och kavaj kanske slips...

Jag har dock inte bestämt mig, tycker kostym verkar lite overkill.
Dock funderar jag på kavaj, skjorta, slips och jeans och finskor.
2009-12-12, 15:36
Medlem
Kavaj är overkill för nyår imo. Jag kör lite vardagligt, mörkajeans och en vit skrynklig skjorta.
2009-12-12, 15:38
Medlem
pump-action.s avatar
Blir väl rätt ledigt, ska inte på någon tillställning direkt, utan man måste vara beredd på att man kanske ligger och spyr i någon buske vid 3-tiden. Har någon schysst skjorta och passande t-shirt till, jeans och vita sneakers.
2009-12-12, 15:39
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania
Kavaj är overkill för nyår imo. Jag kör lite vardagligt, mörkajeans och en vit skrynklig skjorta.
själv tänkte jag ha kavaj, men måste hålla med dig om att det kan vara lite overkill..
2009-12-12, 15:48
Medlem
IngridBergmans avatar
Jag tycker inte alls att kostym eller bara en kavaj är overkill på nyårsafton. Det är ju en av de få tillfälen under året då det verkligen är okej att ta ut svängarna. Är du äremot inte van vid att ha kostym, eller bara har nån ilasittande gammal olivgrön sak från studenten är det nog bättre att låta bli. Är kostymen inte snygg och välsittande är det bättre att låta bli.
2009-12-12, 15:50
Medlem
vim_mortiss avatar
Jag ska köra på en svart kostym med vita ränder på, skjorta, slips, väst och finskor. Men det beror ju lite på vad man ska på för tillställning.
2009-12-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiania

Hur kan det vara overkill? Vad som är overkill beror ju i allra högsta grad på vilken typ av fest man går och vad klädkoden är.
2009-12-12, 16:11
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBergman
Jag tycker inte alls att kostym eller bara en kavaj är overkill på nyårsafton. Det är ju en av de få tillfälen under året då det verkligen är okej att ta ut svängarna. Är du äremot inte van vid att ha kostym, eller bara har nån ilasittande gammal olivgrön sak från studenten är det nog bättre att låta bli. Är kostymen inte snygg och välsittande är det bättre att låta bli.

Nej då, jag har flertal kostymer, det är inga problem.
Jag ska ta och höra med folket som har tillställningen om det är nån dresscode till att börja med och sen gå därifrån.
2009-12-12, 16:19
Bannlyst
röda mjukisbyxor, vitt linne, rödvit keps, vita sneakers
2009-12-12, 16:22
Medlem
VaGKs avatar
Ska på en middag med familj och några nära vänner, ingen stor tillställning direkt så jag kör förmodligen jeans, skjorta, slips och en pullover.
2009-12-12, 16:41
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
röda mjukisbyxor, vitt linne, rödvit keps, vita sneakers
Haha fick mig ett gott skratt

Blir nog kavaj, skjorta och chinos. Tänker inte göra det misstaget någon tidigare i tråden skrev om, att ha en vit t shirt under skjortan. Bara för att poängtera
2009-12-12, 16:59
Medlem
Smoking är det som gäller på nyår, ingen tvekan om den saken.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in