2009-12-12, 14:54
Medlem
Hej, jag undrar hur man får alla filer i alla mappar att vara som "detaljerad lista"? Det känns onödigt att ändra varje ny mapp, vore ju konstigt om det inte fanns någon funktion som gör att man kan ändra alla mappar till "detaljerad lista".
Citera
2009-12-12, 15:38
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Hej, jag undrar hur man får alla filer i alla mappar att vara som "detaljerad lista"? Det känns onödigt att ändra varje ny mapp, vore ju konstigt om det inte fanns någon funktion som gör att man kan ändra alla mappar till "detaljerad lista".

Jag har också samma undran, Tycker som du sa att det är lite jobbigt att behöva gå in och ändra varje gång.. Tycker den borde kunna visa alla som detaljerad lista som standard.
Citera
2009-12-12, 15:45
Medlem
Lensflares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Exakt samma jävla skitproblem som fanns i Vista.
Jag blir fan galen på det där, man ändrar i alla mappar för att en kvart senare se att allt visas som ikoner istället för en lista.
Jag tror inte att det går att fixa, om en bild, ljud eller filmfil hamnar i en mapp så ändras den automatiskt till att visa ikoner, det spelar ingen roll vilka inställningar man gör i mappalternativ för den skiten funkar inte i alla fall.

Finns det någon superhemlig funktion som jag har missat så tar jag gärna emot tips jag med.
Citera
2009-12-12, 15:52
Medlem
Gå till en mapp. Välj detaljerad lista som visningsalternativ. Klicka på Ordna menyn. Välj Mapp- och sökalternativ. Klicka på fliken visning och på Använd i alla mappar. Det går även komma åt via menyn precis some i XP genom att trycka alt.
Citera
2009-12-12, 15:53
Medlem
dubbelpost, sorry
Senast redigerad av quayle 2009-12-12 kl. 15:55. Anledning: dubbelpost
Citera
2009-12-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quayle
Gå till en mapp. Välj detaljerad lista som visningsalternativ. Klicka på Ordna menyn. Välj Mapp- och sökalternativ. Klicka på fliken visning och på Använd i alla mappar. Det går även komma åt via menyn precis some i XP genom att trycka alt.

Tack som faaan! Det funkade klockrent
Citera
2009-12-12, 21:57
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:

Hmm, min "Anvädn i alla mappar" är grå, säker på att man inte skall göra nått annat före?
Citera
2010-05-07, 20:05
Medlem
Citat:

Det jobbiga är att jag gör så, men windows vill likt förbannat inte ändra alla mappar.
Citera
2010-05-08, 03:56
Bannlyst
nån som vet om windows 7 har samma problem med mapparna som vista? du vet, i vista "glömmer" den hela tiden vilka inställningar man har för mappar, så man får ständigt ändra dom tillbaka till 'detaljerad lista' eller vad man nu vill ha. har det fixats i windows 7?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in