2009-12-11, 23:12
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Tjena!

Vart i världen kan man besöka opiumhålor? Asien? Någon som har besökt en sådan?
Citera
2009-12-11, 23:33
Medlem
ganglere2s avatar
En ort där man odlar opium eller menar du någon slags lokal där drogen brukas? Båda sakerna torde finnas i ex.vis Asien. I vår del av världen finns nog bara det senare. Kan bli svårt att hitta misstänker jag om man inte har de rätta kontakterna. Är det i studiesyfte?
Citera
2009-12-12, 00:20
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En ort där man odlar opium eller menar du någon slags lokal där drogen brukas? Båda sakerna torde finnas i ex.vis Asien. I vår del av världen finns nog bara det senare. Kan bli svårt att hitta misstänker jag om man inte har de rätta kontakterna. Är det i studiesyfte?
Ja, en lokal där de både säljer och röker opium. Det finns ju kokainbarer i Sydamerika. Då borde det finnas opiumhålor också.

studiesyfte.
Citera
2009-12-12, 00:27
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja, en lokal där de både säljer och röker opium. Det finns ju kokainbarer i Sydamerika. Då borde det finnas opiumhålor också.

studiesyfte.

Finns det?
Finns kanske i Holland också. Lite närmare.
Citera
2009-12-12, 01:30
Medlem
erections avatar
Finns det inte i Kambodja? Min polare rökte förövrigt heroin i en "underground" bar i Berlin under en klassresa. Inte riktigt samma stuk och sen tror jag nog inte det såldes öppet direkt.
Senast redigerad av erection 2009-12-12 kl. 01:33.
Citera
2009-12-12, 01:37
Medlem
chriztalizahs avatar
Tänker på boken Shantaram (som f.ö e en episk bok)
- huvudpersonen fastnar i säng i en opiumhåla i nästan en månad.
Det utspelade sig i Bombay.
Citera
2009-12-12, 01:56
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
Tänker på boken Shantaram (som f.ö e en episk bok)
- huvudpersonen fastnar i säng i en opiumhåla i nästan en månad.
Det utspelade sig i Bombay.

Det finns ju norra distriktet i Indien där de odlar/framställer Charas och Opium. Går man till random rökbod där de säljer pipor och frågar lite diskret säljer de under disken enligt en bekant som var där i ett halvår. Minns dock inte vad stället heter.
Citera
2009-12-12, 03:12
Bannlyst
Det är väl bara att fråga lite diskret, och få en upplevelse i råga med blakes, som den här: http://muse.jhu.edu/login?uri=/journals/common_knowledge/v013/13.1kripal.html Där har du en erfaren knarkare tror jag.. Opiumhåla är väl som att besöka en mysstack, väldigt mycket gött..
Citera
2009-12-12, 13:04
Medlem
Pqps avatar
Lite offtopic men kan inte ungå att tänka på Taxi driver som Deniro spelar i när jag hör opiumhåla, det ser så härligt ut då han ligger där och bara driver tiden och får massage av gulingarna.
Citera
2009-12-12, 13:45
Medlem
erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Lite offtopic men kan inte ungå att tänka på Taxi driver som Deniro spelar i när jag hör opiumhåla, det ser så härligt ut då han ligger där och bara driver tiden och får massage av gulingarna.

Du blandar ihop Taxi Driver med Once Upon a Time in America.
Citera
2009-12-12, 18:57
Medlem
Jedis avatar
åk till indien och vistas ett tag i provinsen RAJASTHAN, norra delen av landet, lyckas man undgå någon som hellst kontakt med opium under vistelsen där bjuder jag fan på en ny resa! *håller fingrarna i kors*

de flesta indier har en förkärlek till att äta sitt opium, verkade faktiskt vara mer regel än undantag. funkar sjyst ger ett utdraget påslag och mera långvarigt rus likt en depot tablett.
krävs dock mkt högre doser vid oralt intag gentemot att röka, spelade inte så stor roll då genomsnittliga priset motsvarar ~20SEK /gram.

Mvh
/Jedi.
Citera
2009-12-12, 19:03
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Det är väl bara att fråga lite diskret, och få en upplevelse i råga med blakes, som den här: http://muse.jhu.edu/login?uri=/journals/common_knowledge/v013/13.1kripal.html Där har du en erfaren knarkare tror jag.. Opiumhåla är väl som att besöka en mysstack, väldigt mycket gött..

vad är det för bok?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in