2009-12-11, 14:34
Medlem
Planererar nyårsoutfiten lite och behöver lite tips och inspiration

Hur kan jag matcha en cardigan (har en grå och en mörkblå "navy"). Vad för typ av skjorta och färg är snyggt att ha under?

Lite inspiration tack!
Citera
2009-12-11, 14:45
Medlem
Sinterklaass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleeper80

Hur kan jag matcha en cardigan (har en grå och en mörkblå "navy"). Vad för typ av skjorta och färg är snyggt att ha under?

Lite inspiration tack!

Är det någon uttalad klädkod eller vet du med dig vad de andra på nyårsbjudningen ska bära?

Om det inte känns allt för pråligt, skulle jag nog själv tagit vit skjorta med någon fin smal slips till, gärna en randig. Försök undvik "glansig" skjorta. Vill du köra lite mer avslappnat så knyter du inte slipsen ända upp utan har den lite neddragen om du förstår vad jag menar.

Säkert kort: Grå cardigan och vit skjorta. Till det tar du en svart slips med sneda ränder, röda och vita.
Citera
2009-12-11, 17:19
Medlem
Calle.s avatar
Lyssna inte på Sinterklaas och hans förbannat gräsliga "tips".

Vem tar ens på sig en cardigan på nyår? Ta åtminstone på dig en kostym, om det inte är en hemmafest a la 16-åringar du ska på!
Senast redigerad av Calle. 2009-12-11 kl. 17:31.
Citera
2009-12-14, 21:09
Medlem
heroines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleeper80

Lite inspiration tack!
Om du inte vill vara så formell tycker jag att du kan köra på en lite "off-gul"-skjorta, men om du ska vara tråkig och passa in, ta en vit.
Citera
2009-12-14, 22:01
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.
Lyssna inte på Sinterklaas och hans förbannat gräsliga "tips".

Vem tar ens på sig en cardigan på nyår? Ta åtminstone på dig en kostym, om det inte är en hemmafest a la 16-åringar du ska på!

Håller med Calle., på nyårsfesten(fesert överlag) skall man bära kostym inte cardigan. Om nu resten av gänget du skall "festa" med inte har kostym kan du alternativt bära något annat.
Citera
2009-12-14, 23:02
Medlem
Herr_Oins avatar
Går man på hemmafest med booisen kan man nog bära lite vad fasen man vill. En ljusblå skjorta under en grå cardigan kan bli djävulskt snyggt, annars kan du testa att bära en röd/vitrandig skjorta under den marinblå.

Gärna oxfordskjorta om jag får säga mitt, kragen bör då till en cardigan vara av klassiskt snitt alternativt button-down.
Citera
2009-12-14, 23:43
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Håller med Calle., på nyårsfesten(fesert överlag) skall man bära kostym inte cardigan. Om nu resten av gänget du skall "festa" med inte har kostym kan du alternativt bära något annat.

Om man utgår från att personen i fråga är ung och festar med närmaste vännerna kan det ändå fungera. När man däremot börjar bli lite äldre är det dock självklart kutym med kostym.

Jag tycker att TS däremot skulle kunna köpa en snygg blazer och chinos. Det kan fungera för en ung man. Se till att ha på dig fina skor bara. Jag håller dock med Calle. om att du inte ska lyssna på den första personens råd. Om man ska bära slips ska man ta mig fan bära den ordentligt.
Senast redigerad av rymdraketen 2009-12-14 kl. 23:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in