• 1
  • 2
2017-05-26, 22:23
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag har gjort kycklingburgare, men ett bra tag sedan.
För mig de blev rätt okey faktiskt, men de hade rätt mycket saker i sig om jag minns rätt.
En dressing var en enkel med majonnäs, citron, dragon, salt och peppar.

Aah, dragon! passar kyckling! Det skall absolut testas! Kanske är kryddan som saknas...

Nu gjorde jag mer en kebabsås variant... vart helt ok... men inte chicken royale klass... Dragon kan vara det som saknas... tack!
Citera
2017-05-27, 11:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Aah, dragon! passar kyckling! Det skall absolut testas! Kanske är kryddan som saknas...

Nu gjorde jag mer en kebabsås variant... vart helt ok... men inte chicken royale klass... Dragon kan vara det som saknas... tack!
ja, den kombon kör jag ofta på kycklingköttbulalr, dragon och citron, blir riktigt gott.
Men bara simpel citron och majonnäs funkar mycket bra.
Citera
2017-05-27, 16:08
Medlem
flaskborstes avatar
Det finns visst lite liv i tråden än så...

Till kyckling så passar det bra med en curry dressing.

Prova att röra ihop gräddfil (3dl) 3 matskedar majonäs krydda ordentligt med Cyrry krydda och paprika krydda. Rör ihop det hela så att dressingen blir slät och fin. salta eller ännu bättre använd aromat så att dressingen får lite sälta.
Personligen så brukar jag göra dressingen lite het med en tsk sambal oelek eller cayennpeppar i.

Grilla kycklingen och toppa med några baconskivor och dressingen gärna isbergs sallad och tomat för att få upp smaken några steg. Går även bra att droppa i lite bacon fett i dressingen för sälta och smak.
Citera
2017-05-27, 20:01
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

Prova att röra ihop gräddfil (3dl) 3 matskedar majonäs krydda ordentligt med Cyrry krydda och paprika krydda. Rör ihop det hela så att dressingen blir slät och fin. salta eller ännu bättre använd aromat så att dressingen får lite sälta.
Personligen så brukar jag göra dressingen lite het med en tsk sambal oelek eller cayennpeppar i.

Grilla kycklingen och toppa med några baconskivor och dressingen gärna isbergs sallad och tomat för att få upp smaken några steg. Går även bra att droppa i lite bacon fett i dressingen för sälta och smak.

Brukar göra något liknande (inte receptet i sig, utan en currydressing) men med mango chutney i. Kycklingen mår bra av något sött, blir lätt lite "meh" annars.
Citera
2017-05-29, 15:31
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

Jag har testat något liknande det du pratar om, det var super gott (var ej jag som gjorde det dock).

Men undrar om det skulle funka så bra på en kycklingburgare (med frityrsmet typ)
Citera
2017-05-29, 18:59
Moderator
rotadents avatar
Jag tycker att kycklingburgare i betydelsen gjorda på kycklingfärs är svårt att få bra, det blir oftast torrt och tråkigt som har nämnts i tråden. De gånger jag vill göra burgare på kyckling brukar jag antingen köpa färdigt av typen Max eller liknande som är panerade, eller så steker jag helt enkelt en filé och lägger mellan bröd. Jag brukar oavsett använda Hellmann's majonnäs, det brukar räcka och passar bra till tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in