Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-11, 09:54
Medlem
OggeOJs avatar
Två problem, det första:

Lyckades ha ihjäl aktivitetsfältet. Man kan se programmen, men om någon skriver på msn ser jag ingen blinkande ruta. Hur får jag tillbaka det?

Andra:

Väntar man inte fem minuter innan man loggar in startar inte explorer.exe och man ser bara bakgrundsbilden. Aktivitetshanteraren vägrar starta.
Citera
2010-06-13, 13:27
Medlem
OggeOJs avatar
Någon?
Citera
2010-06-13, 18:08
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Någon?
Testa att sätta in windowsskivan och kör sfc /scannow i cmd.

Har försökt hitta någon registernyckel som stänger av blinkandet men jag har inte gjort det.. Det enda jag hittat är hur man ändrar antal blinkningar.

HKEY_CURRENT_USER\CONTROL PANEL\DESKTOP kan man redigera den som heter ForeGroundFlashCount. Om du vill att den ska blinka 3 gånger så dubbelklickar du och ändrar till 3 och sen klickar du på Decimal och OK. Starta om/logga ut.
Citera
2010-06-14, 07:25
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Testa att sätta in windowsskivan och kör sfc /scannow i cmd.

Har försökt hitta någon registernyckel som stänger av blinkandet men jag har inte gjort det.. Det enda jag hittat är hur man ändrar antal blinkningar.

HKEY_CURRENT_USER\CONTROL PANEL\DESKTOP kan man redigera den som heter ForeGroundFlashCount. Om du vill att den ska blinka 3 gånger så dubbelklickar du och ändrar till 3 och sen klickar du på Decimal och OK. Starta om/logga ut.

Fast det är mer det att explorer.exe inte startar. Eller shell.
Citera
2010-06-14, 15:26
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Fast det är mer det att explorer.exe inte startar. Eller shell.
Mja, testade du sfc /scannow?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in