2009-12-10, 20:23
Medlem
[complex]s avatar
En fågel viskade i mitt öra att flashback blivit dumpat... Nämner dock inte några namn.

Jag vet inte heller när eller hur det hände. Och vet inte hur många som sitter på den.
Och vet inte ens om jag borde starta denna tråd eller inte.

Men tänker på flashbacks bästa. Visst, big deal igentligen och fb har väl blivit dumpad många många gånger tidigare.
Men det viktigaste är väl att den inte kommer ut publikt, eller släpps...

Bara undrade om nån visste nått om detta osv. Eller om flashback borde skicka ut emails som med andra forum.
Och vet inte om jag borde ändra denna tråd eller inte, och mod får gärna flytta denna till avancerad-it säkerhet med eller ta bort.
Tack.
Senast redigerad av [complex] 2009-12-10 kl. 21:22.
2009-12-11, 02:26
Tekniker
bengs avatar
Rent skitsnack och det är vad det https://www.flashback.org/showthread.php?t=1074426 handlar om. Wannabies som försöker sätta "skräck" genom lögner och absolut inga som helst bevis.
2009-12-11, 09:02
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beng
Rent skitsnack och det är vad det https://www.flashback.org/showthread.php?t=1074426 handlar om. Wannabies som försöker sätta "skräck" genom lögner och absolut inga som helst bevis.

Får jag motbevisa dig? :-)
2009-12-11, 10:53
Tekniker
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Får jag motbevisa dig? :-)

Klart du får.
2009-12-11, 10:57
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Klart du får.

Noterade att du inte är administratör längre, kan jag motbevisa dig utan att bli jagad? Har du tillgång till Flashbacks accessloggar från några år tillbaka kan du ju iofs hitta det du inte tror på där.
2009-12-11, 11:01
Tekniker
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Noterade att du inte är administratör längre, kan jag motbevisa dig utan att bli jagad? Har du tillgång till Flashbacks accessloggar från några år tillbaka kan du ju iofs hitta det du inte tror på där.

Ja. Bevisa ditt påstående nu.
2009-12-11, 11:03
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ja. Bevisa ditt påstående nu.

Inte mitt påstående, snarare TS frågeställning. Du har PM strax.

*EDIT* Dvs nu.
Senast redigerad av Ödlan 2009-12-11 kl. 11:05.
2009-12-11, 11:53
Tekniker
bengs avatar
Han berättade om en SQL-injection i flashback.se som fixades år 2006.

Samtidigt som flashback.se inte har legat på samma nät som forumet sedan år 2003.

Vad som händer med .se har ingen koppling alls till forumet, det är två olika bolag och har sedan separeringen 2003 haft olika admins.
2009-12-11, 14:56
Medlem
[complex]s avatar
Citat:

Sant. Får hoppas det är så. Men flashback har blivit dumpad tidigare så.
Om det är 2006 är det lugnt. Visste mest om nån visste nått för fb:s bästa, men som jag sagt tidigare. delete.
thnx.

Och hade också för mig att du va administratör innan...
2009-12-11, 15:02
Medlem
Tips:

Tänk en extra gång innan du postar i trådar eller startar nya trådar [complex],
det är väldigt mycket skitsnack... Ta som exempel denna tråd och din tråd
ang. Jehovas.....
2009-12-11, 15:13
Medlem
[complex]s avatar
Jo. tack. Jag såg exploiten du postat i den med. tackar!
hursomhelst har flashback blivit dumpad. men vet inte när eller hur, och tänkte att andra fb-användare kanske visste.
Menmen.

Kan som sagt ha snappat upp skitsnack med.
Senast redigerad av [complex] 2009-12-11 kl. 15:15.
2009-12-11, 15:32
Medlem
[complex]s avatar
Flashback dump nr2.

Ok. Vart suddigt igår. Men jag hörde hursomhelst av en att fb blivit dumpat, men vet inte när eller hur. Eller om man ens borde starta en tråd om det.
Vet inte vad som är bäst för communityn i sin helhet.

Vet att nån sitter på dumpen, sålänge det inte är skitsnack d.v.s...

Men vet inte när eller hur och hade väl mest tänkt starta en tråd om någon annan hört nått. Men om det nu hände 2006 så är tråden onödig. Kan dock va så att det hänt tidigare. Och isånafall kanske det är bra att medlemmar får veta?

Och att flashback gör som andra communityn och skickar ut mess om att byta lösen.
Men detta är vä inte utbrett nu heller och jag vet inte vilka som sitter på dumpen, eller när/hur det hände som sagt.

Inte så jävla big deal, men flashaback ska ju vara sidan som ska va unhackable vafaun.
Och om jag nu har rätt, så borde det synas i loggar m.m.

Jag är ingen expert. Im just the messenger, eller liknande.

Det är väl ni som vet nånting om deta nu skulle stämma.
Så jag vet ingenting, men visste inte om jag skulel starta en tråd om ämnet eller inte.

Och som jag skrev så kan mod ta bort denna, eller flytta till avancerad it-säkerhet.
Eller ta bort tråden innan och flytta denna till avancerad it-säkerhet.

tack!
Senast redigerad av [complex] 2009-12-11 kl. 16:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in