2009-12-10, 19:56
Medlem
Dr.Elmos avatar
Varje dag skapas flertalet trådar i de många olika ämnesområdena man själv inte spenderar mycket tid i, som faktiskt är väldigt underhållande och värda att läsa.

Givetvis hamnar toppen av guldtrådarna under heta ämnen men långt ifrån alla. Jag lägger därför upp en förfrågan i fall någon har lust att starta en nyhetssida där alla Flashbackare får genvägar till ögongodiset redan innan de ens loggat in.

Jag har inga planer på att själv skapa en hemsida från grunden, utan kan sträcka mig till att skapa och designa blogg. Om någon har lust, kunskap och tid får de givetvis ta på sig uppdraget att bygga en proffsigare hemsida med kategorier osv. men som sagt, lust...

Om detta ska genomföras behöver vi givetvis flertalet användare för att täcka de många olika forumsrummen, säg 6-8 stycken. Helst med längre erfarenhet av forumet.

Intresse?
Citera
2009-12-10, 20:06
Medlem
Pallevantes avatar
En lite mer finfördelad "Nya ämnen" menar du?
Citera
2009-12-10, 20:46
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
En lite mer finfördelad "Nya ämnen" menar du?
Precis så ja.
Citera
2009-12-10, 21:07
Medlem
fizzles avatar
Lite som systemet Digg eller Reddit har? Men i detta fallet sker tilläggningen av nya trådar per automatik och människor plussar upp eller minusar ned tråden.
Jag menar, på något sätt ska de nya trådarna rankas utifrån hur intressanta de är.

Är detta en ide?
Citera
2009-12-10, 21:29
Medlem
b0gfettos avatar
Vem är det som ska bestämma vilka trådar som är läsvärda som hamnar på sidan menar du?
Den som har sidan? Den som gör tråden?

"Höhö nån sa kamelknullare så den är bra och viktig!"
"wÖÖ nån sa "ta den i tvåan" så den är viktig!"

Vem ska välja vilka trådar som är intressanta?
Citera
2009-12-10, 21:44
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Lite som systemet Digg eller Reddit har? Men i detta fallet sker tilläggningen av nya trådar per automatik och människor plussar upp eller minusar ned tråden.
Jag menar, på något sätt ska de nya trådarna rankas utifrån hur intressanta de är.

Är detta en ide?
ja, fast detta hade ju bara gått via en ganska grov ändring av admin, som Aldrig kommer att hända.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vem ska välja vilka trådar som är intressanta?
Det var därför jag tyckte vi skulle ha 'redaktörer' med längre erfarenhet av forumet, som Du t.ex.?
Citera
2009-12-10, 21:50
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Det var därför jag tyckte vi skulle ha 'redaktörer' med längre erfarenhet av forumet, som Du t.ex.?

Problemet med det är ju att om du gör en liknelse med en tidningsredaktion som väljer ut vilka nyheter/trådar som är intressanta. Jag kan tycka att en tråd om "hur blir man av med kronisk huvudvärk" är intressant, men det tycker nog inte majoriteten är av intresse.

Jag förstår din tanke dock, men inte hur den ska få ut dom "mest intressanta" trådarna. En tråd om Kissie är fullkomligt ointressant för mig t.ex., men intresserar (tyvärr) många andra.
Citera
2009-12-10, 22:03
Medlem
fizzles avatar
Citat:
ja, fast detta hade ju bara gått via en ganska grov ändring av admin, som Aldrig kommer att hända.

Jag hjälpte dig att utveckla din egna ide, eller gjorde jag det inte?
Detta var ju något jag såklart tänkte att en egen hemsida skulle erbjuda, inte FB.
Citera
2009-12-10, 22:26
Medlem
Pallevantes avatar
Så ist för att trådar hamnar högt upp på grund av att många är intresserade och läser dom hamnar dom högt upp på grund av att en liten skara orkar trycka på gilla eller liknande. Det låter som ett sämre system.
Att man däremot kan välja "nya ämnen>mode och livsstil" och så få upp en massa nya modetrådar ist för att bara se en sån tråd i en rad av en massa andra underforum kan väl vara en bra idé.

edit: Nej förresten, det är ju inte alls en bra idé, det är ju precis vad som händer om man bara går in på det underforumet
Citera
2009-12-10, 23:02
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Jag hjälpte dig att utveckla din egna ide, eller gjorde jag det inte?
Detta var ju något jag såklart tänkte att en egen hemsida skulle erbjuda, inte FB.
Ja okej jag missuppfattade nog. Trodde du menade alla trådar på hela forumet men du menar givetvis de inlägg som uppdateras på hemsidan. Låter som en god idé med något "+1" system för att veta vad som är roligast att läsa.
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Problemet med det är ju att om du gör en liknelse med en tidningsredaktion som väljer ut vilka nyheter/trådar som är intressanta. Jag kan tycka att en tråd om "hur blir man av med kronisk huvudvärk" är intressant, men det tycker nog inte majoriteten är av intresse.

Jag förstår din tanke dock, men inte hur den ska få ut dom "mest intressanta" trådarna. En tråd om Kissie är fullkomligt ointressant för mig t.ex., men intresserar (tyvärr) många andra.
Det är därför det krävs flera användare som postar, som sedan kan delas upp i olika grupper. Det finns säkerligen flera som har samma läsintressen som dig, och klickar därför in att de vill se dina inlägg, där du skriver kort vad det handlar om och länkar till tråden.

Detta filtreringssystem kräver dock något mer än en vanlig blogg, vilket jag antar att ingen orkar göra.
Citera
2009-12-10, 23:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det är därför det krävs flera användare som postar, som sedan kan delas upp i olika grupper. Det finns säkerligen flera som har samma läsintressen som dig, och klickar därför in att de vill se dina inlägg, där du skriver kort vad det handlar om och länkar till tråden.

Detta filtreringssystem kräver dock något mer än en vanlig blogg, vilket jag antar att ingen orkar göra.
Ah, mer uppdelning och i'm-holier-than-thou-attitude. Det låter ju bra, verkligen.

Filtreringssystem? Uppdelning? Grupper? Lägg ner. Varenda jävla användare och varenda jävla tråd på Flashback har EXAKT lika mycket värde. Skit samma om det handlar om anabola steroider, barnporrs existensrättigheter eller nazismens förfall - allt kan uttryckas, på lika villkor. Ska det delas upp skapar man snabbt en übergrupp av mer intressanta ämnen - på bekostnad av ämnen som är mindre mainstream men ändå har lika mycket existensrätt.

Flashback är ett paket. Allt eller inget.
Citera
2009-12-11, 00:07
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ah, mer uppdelning och i'm-holier-than-thou-attitude. Det låter ju bra, verkligen.

Filtreringssystem? Uppdelning? Grupper? Lägg ner. Varenda jävla användare och varenda jävla tråd på Flashback har EXAKT lika mycket värde. Skit samma om det handlar om anabola steroider, barnporrs existensrättigheter eller nazismens förfall - allt kan uttryckas, på lika villkor. Ska det delas upp skapar man snabbt en übergrupp av mer intressanta ämnen - på bekostnad av ämnen som är mindre mainstream men ändå har lika mycket existensrätt.

Flashback är ett paket. Allt eller inget.
Vad Fan snackar du om? Det handlar om en sida som rekommenderar roliga/intressanta trådar att läsa, så du slipper hitta dom själv. Om jag ger dig en bok och säger att jag dog av skratt när jag läste ett stycke på sida 108, inte fan läser du igenom hela boken då utan bläddrar direkt till 108.

Vissa spenderar minst 3h/dag vid flashback, och visst får vi 'flashback i ett paket', men varför inte då hjälpa användarna med mindre tid att få den bästa upplevelsen av forumet, vilket enligt mig inte är att klicka runt i forumets varenda tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in