Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-12-10, 19:19
Medlem
Cassandraas avatar
Hej

Har den första generationen av alu-macbooken!

Varje gång jag provar att bränna på DL-skivor så blir det FAIL, exempelvis när jag försökte bränna ut OS X SL, har försökt förut vet jag, men har nog aldrig lyckats bränna en DL-skiva.

Finns det något program som på något sätt (fråga inte hur) kan prova om den funkar som den ska?

kram
Citera
2009-12-10, 19:32
Medlem
Persepones avatar
Tryck på äpplet.
Tryck på Om den här datorn.
Tryck på Mer info...
Tryck på Skivbränning
Kolla vad det står på raden Skriver DVD

DL skivor har man kunnat bränna länge på Mac så det skulle förvåna mig om just du inte kan göra det.

Förmodligen har du billiga skräpskivor du provar med.
Citera
2009-12-10, 19:51
Medlem
Cassandraas avatar
Jaa, där står det att det funkar...Har verbitim eller vad dom heter, så dom är ju bra!
Citera
2009-12-10, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Jaa, där står det att det funkar...Har verbitim eller vad dom heter, så dom är ju bra!
Vad bränner du med för program? Är du säker på att imagefilen är komplett, och inte korrupt?
Citera
2009-12-10, 20:18
Medlem
Cassandraas avatar
Använder det inbyggda programmet, har säkert provat fler program, jag har installerat SL när jag har den på en extern enhet, så den är okej...!
Citera
2009-12-10, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Använder det inbyggda programmet, har säkert provat fler program, jag har installerat SL när jag har den på en extern enhet, så den är okej...!
Har du Toast? Prova med det i så fall?
Citera
2009-12-10, 20:48
Medlem
Cassandraas avatar
Jaa, så heter det, det är även provat...Men får väl prova att bränna igen, något helt annat så får jag se!
Citera
2009-12-10, 20:54
Medlem
Hej, jag hade lite problem när jag skulle bränna DL.

problemet låg vid att jag var tvungen att sätta LayerBreak själv, kolla upp om det står något om det på den ISO:n du laddat ner.

Vanligt att dem går sönder om man bränner snabbare än 2.4x dessutom!

kör toast och googla fram en How to ang sätta layer break, vet ej om detta bara gäller Xbox360 som jag skulle bränna eller om det är standard!

Kanske hjälper dig en bit?!?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in