Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-10, 18:56
Medlem
Har ingen aning om hur fan jag ska söka på det här så jag hoppas på överseende om det redan skulle finnas trådar. Det är hopplöst för mig att få fram någonting vettigt när jag använder nyckelorden.

Det är så att jag ofta när jag surfar på offentliga platser känner mig paranoid över att använda FB, då jag kan bli iakttagen och identifierad som Ben-Benn, plus att jag inte vill bli förknippad med FB irl.

Finns det något sätt att "maskera" gränssnittet och få det att se ut som att jag är inne på något annat forum? Finns det någon form av skal/skins?

Jag känner redan till den där arkivversionen av forumet, men där kan man inte skriva inlägg, så tack för ett gott försök om ni tänkte nämna det.
Citera
2009-12-10, 19:05
Medlem
anooonyms avatar
Använd inte FB offentligt då?
Var iunte inloggad annars, tror knappast du dör om du dröjer två timmar med ett inlägg. Eller var dirkret bara, logga in skriv, logga ut. Nemas problemas.
Citera
2009-12-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Använd inte FB offentligt då?
Var iunte inloggad annars, tror knappast du dör om du dröjer två timmar med ett inlägg. Eller var dirkret bara, logga in skriv, logga ut. Nemas problemas.

Är i princip så jag kör i nuläget. Tänkte bara kolla utifallatt, då jag kan tycka att det hade varit att föredra att brassa på järnet med FB utan att riskera att någon ser det.

Ni kan ta det som ett förslag annars - Inför skins på FB!
Citera
2009-12-10, 20:46
Medlem
Får jag fråga varför du skäms över FB?
Citera
2009-12-10, 20:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Får jag fråga varför du skäms över FB?

Jag tycker Ben-Benn tar upp en bra fråga.
Man ska göra allt man kan för att skydda sin identitet på forumet så slipper man riskera att arbetsgivare, släkt och vänner får reda på eventuella extrema åsikter man har och diskuterar här på forumet.

Svaret på frågan är dock nej, det finns inget sådant.
Citera
2009-12-10, 21:08
Medlem
AquaRegias avatar
Du kan använda adblock för att få bort flashbacks logga.

Sen kan du nog skriva ett enkelt script i greasemonkey för att ändra bakgrundsfärger och lite sånt.
Citera
2009-12-10, 23:27
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Du kan använda adblock för att få bort flashbacks logga.
Eller Remove It Permanently, mycket smidigt då man vill ha bort speciella delar från specifika sidor.

I övrigt - som andra sagt, varför skämmas över Flashback?
Citera
2009-12-10, 23:32
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
I övrigt - som andra sagt, varför skämmas över Flashback?
För att du är medlem där.
Citera
2009-12-10, 23:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
För att du är medlem där.
Du tänker så. Jag ska genast klä mig i burka och undvika att använda FB då jag inte sitter hemma på inlåst kammare med vakter utanför.

Skäms ni lika mycket för Facebook? Världens största samlingsplats för pedofiler? Nej, tänkte väl det...
Citera
2009-12-10, 23:41
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du tänker så. Jag ska genast klä mig i burka och undvika att använda FB då jag inte sitter hemma på inlåst kammare med vakter utanför.

Skäms ni lika mycket för Facebook? Världens största samlingsplats för pedofiler? Nej, tänkte väl det...

På Facebook är man dock oftast inte anonym, det är väl det som det hela handlar om.
Citera
2009-12-10, 23:49
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
På Facebook är man dock oftast inte anonym, det är väl det som det hela handlar om.
Du kan vara om du vill. Privata konversationer är hemliga, PM likaså. Precis som på Flashback.
Men vad skiljer Facebook från Flashback? Hmm...här tillåts alla komma till tals. Det tillåter inte Facebook. Vilken ska man skämmas över?
Citera
2009-12-11, 21:12
Medlem
SweTech har förstått precis vad jag var ute efter.

For the record: Jag skäms inte över att vara FB-användare. Det handlar som sagt om att skydda min identitet.

Man försöker vara så fri som möjligt här, och det är den friheten man är här för; det är ju en omställning från det "övriga" svenskspråkiga vi har här på jorden, så att säga. Det kan väcka anstöt på alla möjliga sätt, och dessutom så är tonen helt klart något tuff här, vilket också är en potentiell riskfaktor - om man blir förknippad med forumet irl.

Jo, då tänker jag så här, att jag helst inte vill bli konfronterad på något sätt irl angående mitt FB-användande.

Vad allt det här handlar om är friheten att yttra sig i diskussioner, även om man har kontroversiella åsikter att framföra, i ett stort antal ämnen, där vissa i sig är kontroversiella. Den friheten kompromissas ju mer man förknippas med diverse intellektuellt stoff som fysisk person.

Det går inte att skada någon här på forumet, även om vissa kan välja att skada sig själva till följd av vad de läser. Irl kan man

Allt det här är egentligen "stating the obvious".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in