• 1
  • 2
2009-12-12, 10:05
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans

Som sagt, sekretessen är strikt kring detta. Det är med största sannolikhet en kille som är kär i dig och sur för att du har pojkvän och vill jävlas.

Men alltså.... sånt är så jävla illa. Att man kan uppge vem som helst.
Citera
2009-12-12, 10:56
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det kan ju vara så att din kille vänstrat...

Alltså. Nej. Dessutom hade jag väl fått klamme och han med tillbaka.
Citera
2009-12-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Norberg
Men alltså.... sånt är så jävla illa. Att man kan uppge vem som helst.

Kanske inte är en sån stor sak att få ett sånt där brev då? Bättre en för mycket än en förlite
Citera
2009-12-12, 11:35
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellen
Kanske inte är en sån stor sak att få ett sånt där brev då? Bättre en för mycket än en förlite

Är det bara jag som tycker det är en big deal att få ett sånt brev?
Citera
2009-12-12, 11:35
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det kan tydligen skilja mellan olika Landsting och tom mellan olika enheter i samma landsting:

"Det är önskvärt att mottagningar, som regelbundet tar emot och behandlar patienter med klamydia, utarbetar rutiner för kontaktspårning."

"Några absoluta gränser kan inte ges för hur långt tillbaka i tiden partner skall spåras och undersökas men ambitionen bör vara att båda parter i pågående förhållande meddelar sina tidigare kontakter."

"Som huvudregel kan följande tidsgränser användas: Klamydia: 12 månader"

http://www.lio.se/templates/Page.aspx?id=10212

Jag tror att någon uppgett ditt namn för att busa.
Jag funderade över följande på den där sidan:

Citat:
Partner- eller patientbrev

bör skickas snarast och inom en vecka efter ställd diagnos. Påminnelsebrev skickas efter två veckor och vid behov ytterligare ett efter två veckor. I vissa situationer kan telefonpåminnelser vara bättre. Om partner inte hörsammar dessa kallelser inom tre veckor skall anmälan enligt 3 § i smittskyddslagen insändas till smittskyddsläkaren. Smittskyddsläkaren tar då över ärendet och följer upp kontakten enligt smittskyddslagens intentioner via anmaning att låta undersöka sig. Smittskyddsläkaren kan också besluta om tvångsundersökning.
Hur går egentligen tvångsundersökning till?

Och skulle man kunna hämnas genom att själv uppge smittskyddsläkaren som sexpartner, så att han måste testa sig också?
Citera
2009-12-12, 11:52
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Jag funderade över följande på den där sidan:

Hur går egentligen tvångsundersökning till?

Och skulle man kunna hämnas genom att själv uppge smittskyddsläkaren som sexpartner, så att han måste testa sig också?

Tvångundersökning: Poliser hämtar dig hemma eller på jobbet och tar med dig till sjukhuset. I mitt fall spänns man fast på en gynekologstol och får en lång tops uppstoppat i fittan.
Citera
2011-08-17, 11:00
Medlem
Lazeeboys avatar
Väcker liv i denna tråd igen.

När det kommer till smittspårning, så ska man alltså ange vilka man haft oskyddat sex med de senaste 12 månaderna. Vad händer om det visar sig negativt, efter att alla sexpartners man varit med, testat sig?

Någon har ju smittat någon, men om dom inte hittar, fortsätter dom då att spåra och blir det en långdragen process av det hela? Är det någon som vet?

Saken är att jag har varit med 4 olika de senaste 12 månaderna. Har pratat med 3 av dom, och dom har tagit det hela med klamydia rätt bra. Alla har testat sig och ingen har funnit någonting. Det finns också en tredje tjej, som jag träffade efter en krogrunda i en annan stad, men vill inte ange henne. Så, det är därför jag undrar det ovannämnda, dvs om smittspårningen inte ger något, kan dom vända sig till mig igen och undra om jag varit helt ärlig t ex?
Citera
2011-08-17, 12:08
Medlem
fjungen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Väcker liv i denna tråd igen.

När det kommer till smittspårning, så ska man alltså ange vilka man haft oskyddat sex med de senaste 12 månaderna. Vad händer om det visar sig negativt, efter att alla sexpartners man varit med, testat sig?

Någon har ju smittat någon, men om dom inte hittar, fortsätter dom då att spåra och blir det en långdragen process av det hela? Är det någon som vet?

Saken är att jag har varit med 4 olika de senaste 12 månaderna. Har pratat med 3 av dom, och dom har tagit det hela med klamydia rätt bra. Alla har testat sig och ingen har funnit någonting. Det finns också en tredje tjej, som jag träffade efter en krogrunda i en annan stad, men vill inte ange henne. Så, det är därför jag undrar det ovannämnda, dvs om smittspårningen inte ger något, kan dom vända sig till mig igen och undra om jag varit helt ärlig t ex?

Är väll bara säga at du inte har nått nummer till henne, var bara en fyllegrej. Vad ska de göra liksom.
Var med om det. Träff en brud på en kryss. Tog inget nummer, kom inte ens i håg hennes namn. De sa bara, inget att göra
Senast redigerad av fjungen33 2011-08-17 kl. 12:10.
Citera
2022-12-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Är väll bara säga at du inte har nått nummer till henne, var bara en fyllegrej. Vad ska de göra liksom.
Var med om det. Träff en brud på en kryss. Tog inget nummer, kom inte ens i håg hennes namn. De sa bara, inget att göra

Slutade dom ställa frågor då eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in