2009-12-10, 16:29
Medlem
Hello! Undrar, så som topic säger, om ni känner till någon bank/hemsida/whatever som kan erbjuda mig att få ett lån. Jag är arbetslös och har ingen typ utav inkomst. Jag vill få ca 40-50k. Min sista utväg får bli att ta ett helt gäng SMS-lån, men det känns jobbigt och jag vet inte om jag kommer upp i de summorna jag vill åt. Jag förstår att det nog är omöjligt och att ingen är så dum att de lånar ut till någon i min situation, men det kanske finns någon som gör det till en sjuk ränta (som jag förövrigt inte bryr mig om då jag inte har planer på att betala tillbaka).

Kommentarer om hur dum jag är etc undanbes, det är jag väl medveten om

Varför jag vill göra detta kan vi ta i någon annan tråd.

edit: är 20 år och jobbade mellan november 07 till november 08 och tjänade ca 95k totalt under den tiden (minns inte exakt).
Citera
2009-12-10, 16:30
Medlem
jacobzons avatar
Vad har du tänkt att göra med pengarna?
Citera
2009-12-10, 16:31
Medlem
Sms-lån ska ju betalas tillbaka inom en månad. Hur hade du tänkt lösa det? Plus med den enorma räntan?

Nej du kan inte ta lån på 50.000 om du inte har någon inkomst alls.
Citera
2009-12-10, 16:32
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarrn
Hello! Undrar, så som topic säger, om ni känner till någon bank/hemsida/whatever som kan erbjuda mig att få ett lån. Jag är arbetslös och har ingen typ utav inkomst. Jag vill få ca 40-50k. Min sista utväg får bli att ta ett helt gäng SMS-lån, men det känns jobbigt och jag vet inte om jag kommer upp i de summorna jag vill åt. Jag förstår att det nog är omöjligt och att ingen är så dum att de lånar ut till någon i min situation, men det kanske finns någon som gör det till en sjuk ränta (som jag förövrigt inte bryr mig om då jag inte har planer på att betala tillbaka).

Kommentarer om hur dum jag är etc undanbes, det är jag väl medveten om

Varför jag vill göra detta kan vi ta i någon annan tråd.

Självklart kommer ingen seriös långivare låna ut pengar till dig.

Du får nog kontakta ditt lokala MC-gäng.
Citera
2009-12-10, 16:33
Medlem
Ta inget lån ifall du inte har ekonomi för att kunna betala tillbaka det.

Kom ihåg ”Den som är satt i skuld är inte fri”.
Citera
2009-12-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Sms-lån ska ju betalas tillbaka inom en månad. Hur hade du tänkt lösa det? Plus med den enorma räntan?

Nej du kan inte ta lån på 50.000 om du inte har någon inkomst alls.
Jag kommer inte att vara kvar här en månad efter lånetagandet, så det är inget problem.

Att börja ta lån utav kriminella är något som jag inte har planer på, bra om lånegivaren endast kan hota med juridiska åtgärder
Citera
2009-12-10, 16:43
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Jag kommer inte att vara kvar här en månad efter lånetagandet, så det är inget problem.

Att börja ta lån utav kriminella är något som jag inte har planer på, bra om lånegivaren endast kan hota med juridiska åtgärder

Så istället för att anlita kriminella ska du bli en själv.

Tänker du ta självmord eller åka och bo med skyddad identited bland något naturfolk i sydamerika? Eller hur hade du tänkt att skita i att återbetala annars?
Citera
2009-12-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Så istället för att anlita kriminella ska du bli en själv.
Känner dock att de summorna jag pratar om inte är något som kommer märkas när banken ska räkna ut hur de har gått för dem vid årets slut. De kommer nog sitta och vara tjocka i sina stora villor utan att de får mina pengar.

Att få ihop 40-50k kan man ju garanterat fixa en lönehelg ute på stan, men lite gränser har jag allt

Min plan är inget jag är direkt stolt över eller så, vill bara må lite bra innan det tar slut

Banker verkar ju, som jag förstod innan, vara omöjligt. Hur är det med SMS-låns företagen? Hur många aktörer finns det ute ca? När jag googlar så verkar ju samma företag ha flera olika sidor ute.. Med exakt samma text etc, verkar lite skumt..
Senast redigerad av tjackarrn 2009-12-10 kl. 17:01.
Citera
2009-12-10, 16:52
Medlem
Ingen seriös bank kommer att låna ut pengar till en arbetslös person utan inkomst. Då måste du lyckas hitta någon idiot som ställer upp som borgenär eller liknande.
Citera
2009-12-10, 17:02
Medlem
Citat:
Känner dock att de summorna jag pratar om inte är något som kommer märkas när banken ska räkna ut hur de har gått för dem vid årets slut. De kommer nog sitta och vara tjocka i sina stora villor utan att de får mina pengar.

Att få ihop 40-50k kan man ju garanterat fixa en lönehelg ute på stan, men lite gränser har jag allt

Min plan är inget jag är direkt stolt över eller så, vill bara ha det lite mysigt innan det tar slut

Att nämna ordet mysigt i ett sammanhang där du antyder till självmord... säger en hel del om att du inte är kapabel till det. Ta motgången ryck upp dig själv och se de ljusa i livet. Och din plan är....
Citera
2009-12-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Att nämna ordet mysigt i ett sammanhang där du antyder till självmord... säger en hel del om att du inte är kapabel till det. Ta motgången ryck upp dig själv och se de ljusa i livet. Och din plan är....
Okej, vad du anser om mig och vad jag är kapabel till rör mig inte i ryggen, tro mig. Åter till topic..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in