Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-09, 21:27
Medlem
neonguys avatar
Har lånat en film över nätet, har laddat hem filen men nu kan jag inte kolla på den. Formatet är WMV och tydligen DRM-kodat.

Jag har sökt på program, converters, codecs, you name it... För att ta bort DRM. Verkar finnas program för att göra detta, men då endast med musik och inte video-filer.

Någon som kan hjälpa?

Tillägg: Och nej... Har ingen PC, denna MacBook Pro kostade skjortan så att vara beroende av andra datorer känns absurdt.

Winebottle verkar föresten vara ett bra program som kan öppna .exe filer (funkade för att ladda hem filmen) men många program verkar inte funka så bra med det.

(Ok om man laddar ned olagligt, men nu är jag hederlig och lägger ut pengar för att hyra en film. Fyfan!)
Senast redigerad av neonguy 2009-12-09 kl. 21:59.
Citera
2009-12-09, 21:44
Medlem
sommarlovs avatar
Haha, du är en rolig typ!

Hämta en som inte är DRM-skadad istället...
Citera
2009-12-09, 21:51
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Haha, du är en rolig typ!

Hämta en som inte är DRM-skadad istället...

Allt man lånar lagligt är ju det verkar det som.
Citera
2009-12-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Allt man lånar lagligt är ju det verkar det som.

Varifrån har du hyrt den då? Stödjer dom ens OSX?
Citera
2009-12-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Har lånat en film över nätet, har laddat hem filen men nu kan jag inte kolla på den. Formatet är WMV och tydligen DRM-kodat.

Jag har sökt på program, converters, codecs, you name it... För att ta bort DRM. Verkar finnas program för att göra detta, men då endast med musik och inte video-filer.

Någon som kan hjälpa?

Tillägg: Och nej... Har ingen PC, denna MacBook Pro kostade skjortan så att vara beroende av andra datorer känns absurdt.

Winebottle verkar föresten vara ett bra program som kan öppna .exe filer (funkade för att ladda hem filmen) men många program verkar inte funka så bra med det.

(Ok om man laddar ned olagligt, men nu är jag hederlig och lägger ut pengar för att hyra en film. Fyfan!)
ok, du laddar hem lagligt men vill ta bort drm-kodningen? vill du kunna se den eller vill du ta bort drm? för att se den ska du bara behöva flip4mac, wmv-codec... kan du fortfarande inte se den ändå borde du väl bara kunna skicka ett mail till uthyrarens support och fråga hur du ska göra för att se filmen på en mac...?

edit: vart har du hyrt filmen?
Citera
2009-12-09, 22:32
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Varifrån har du hyrt den då? Stödjer dom ens OSX?
Hoppas du kollade upp att de du hyr av stödjer Mac innan du betalade (då många on-demand-tjänster, som Rixton påpekar, inte gör det).

Hur som helst så bör du ta kontakt support där du hyrde filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in