2009-12-09, 16:35
Medlem
Idag under en lektion stod min lärare bara och pratade och skrev stödord på tavlan hela lektionen. Jag satt bara och lutade mig mot bänken och antecknade utan att riktigt lyssna, då jag inte hade läst på inför lektionen.

Jag skrev i punktform först "Börjar handla" och sedan "Börjar nedrusta". Så fort jag hade skrivit klart "Börjar nedrusta" tittar jag och och hon säger precis "Börjar med nedrustning" och skriver det på tavlan.
Jag kan säga att jag satt ganska chockad ett tag och funderade på om det faktiskt hände eller inte. Jag hade ju inte läst det vi skulle ha läst inför lektionen och lyssnade inte riktigt på vad hon sa då jag virrade runt i andra tankar. Å andra sidan var jag ganska trött eftersom det var den sista lektionen och oerhört tråkigt.

Jag undrade om någon har varit med om något liknande, eller trott att det har hänt!
Ursäktar även om det inte riktigt passar in under paranormala fenomen, hade svårt att hitta någon annanstans att skriva.
Citera
2009-12-09, 16:38
Medlem
Sheiks avatar
Förmodligen så sa hon det, och ditt undermedvetna uppfattade det.
Citera
2009-12-09, 16:53
Medlem
MaxDLs avatar
Kanske lite telepati där.
Citera
2009-12-09, 17:00
Medlem
Jo jag misstänkte också att det skulle vara mitt undermedvetna! Men det var en rätt cool upplevelse ändå.
Undrar nu mest om någon annan har upplevt något snarlikt och hur de har bedömt händelsen!
Citera
2009-12-09, 17:07
Medlem
Drumsticks avatar
hänt mig skitofta..
och ännu oftare att jag itne lyssnar på läraren men skriver ändå vad han säger..
sedan när jag kollar ner i boken så tänker jag: har jag verkligen skrivit detta?
Citera
2009-12-09, 18:04
Bannlyst
Tror att hon sa "börja nedrusta" två gånger. Inget mer med det.
Citera
2009-12-09, 18:24
Medlem
Sånt har hänt mig också, kom ihåg en gång i postkodslotteriet eller va det va gick och en fråga om nån mytologisk gubbe som hade blivit hackad i ett organ av en korp eller liknande, och de frågade vilket organ det var. Då svarade jag att det var levern och jag hade rätt. Kommer inte ihåg om jag såg alternativen eller inte, men tror inte att jag hade gjort det.

Efter att deltagaren hade åkt ut så skulle man sätta fyra händelser i rätt ordning, och jag sa bokstäverna i rätt ordning före de visades.

Är det slumpen som har gått in två gånger på tre-fem minuter eller nåt annat?
Det var i vilket fall roligt för hela familjen då vi uppmanade mig att köpa lotter osv.
Citera
2009-12-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvesson

Efter att deltagaren hade åkt ut så skulle man sätta fyra händelser i rätt ordning, och jag sa bokstäverna i rätt ordning före de visades.

Sannolikheten för att man gissar rätt på det momentet är 1/24. Egentligen är det inte allt för osannolikt att man gissar rätt.
Citera
2009-12-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laichzeit
Sannolikheten för att man gissar rätt på det momentet är 1/24. Egentligen är det inte allt för osannolikt att man gissar rätt.

Precis, sen att jag gissade rätt på en fråga som jag inte hade en aning om är ju bara ännu mer sannolikhet + att det låg nära i tiden, vilket gör det hela jättemycket coolare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in