2009-12-09, 14:24
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildostar
Tror inte det är läge att göra det just nu - Vem vet, polisen kan ju faktiskt ha deras datorer eller hur?

So what? Som polis måste man väl svara ärligt på frågan?
2009-12-09, 14:29
Medlem
nero1s avatar
Står att Karlstad är en huvudort i härvan... Låter inte bra, försäljaren jag handlat av dom senaste gångerna har haft en inbetalningsadress till någon i Karlstad.. Bägge gånger...
2009-12-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilsnuten
Låsa tråden och fortsätta där då antar jag?
Nej, den får vara öppen då det är något som rör oss specifikt.

Media skriver ju att preparaten har förmodligen sålts vidare via internet så det lär ju vara en eller flera nätshopar/mailkranar som rykt.
2009-12-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Det får väl inte provecera fram brott i Sverige? Altså inte svara och utge sig för att vara en kran som säljer.

Nej där har du faktiskt rätt, jag tänkte lite fel. De lär väl dock snoka runt i redan gjorda affärer och har du business tidigare med dem kanske du riskerar att bli upptäckt i större utsträckning eller nått?

Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
So what? Som polis måste man väl svara ärligt på frågan?

Hahaha, good one!
2009-12-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Står att Karlstad är en huvudort i härvan... Låter inte bra, försäljaren jag handlat av dom senaste gångerna har haft en inbetalningsadress till någon i Karlstad.. Bägge gånger...
Kanske dags att städa lite hemma.

Samma gäller för er andra också, förvara era grejer på annan ort om ni har möjlighet. Ni kommer väl ihåg hur det gick för köparna i op.Bosco.
2009-12-09, 15:27
Medlem
LiLWizs avatar
Jag har beställt via en internetkran som har webbsida och allt, dock bara efedrine. Det brevet hade stämpel från Malmö men jag är inte speciellt orolig eftersom att allt skedde över krypterad e-post. Men Malmö är en av städerna som nämns.

Inte heller otippat är även Stockholm med på listan, undrar om någon på mitt gym rök med, inte tränat på över en vecka pga av sjukdom. Får ta och kolla imorgon.
2009-12-09, 15:34
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6262744.ab

Citat:
– En del av preparaten har redan hunnit säljas men vi inriktar oss inte på köparna i nuläget utan de som ligger bakom det hela, säger Öhman.

Skulle ju suga om polisen kom och knackade på dörren som vanligt... Men om det är internetaffärer de fått tag i så kommer det dröja någon/några månader tills de knackar på dörren.
Senast redigerad av Bitchtit 2009-12-09 kl. 15:37.
2009-12-09, 15:47
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Är det lugnt om man använt fejkat namn vid inbetalning och dessutom bara pratat via krypterad mail? Jag tar för givet att de inte bokför ens address.
2009-12-09, 15:51
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Är det lugnt om man använt fejkat namn vid inbetalning och dessutom bara pratat via krypterad mail? Jag tar för givet att de inte bokför ens address.

Det SKA va lugnt, tyvärr har det ju hänt innan att de har haft register....

Jag TROR dock att det rör sig om grossister och inte säljarna i sig, så hoppas att vi användare klarar oss. Får hålla tummarna!
Själv ska jag iaf dra en fet format C: på datorn
Senast redigerad av lundagren 2009-12-09 kl. 15:54.
2009-12-09, 15:53
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Det SKA va lugnt, tyvärr har det ju hänt innan att de har haft register....

Jag TROR dock att det rör sig om grossister och inte säljarna i sig, så hoppas att vi användare klarar oss. Får hålla tummarna!
Det har nog de flesta, tyvärr. På ett eller annat sätt.
2009-12-09, 15:56
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tidenrinnerivag
Det har nog de flesta, tyvärr. På ett eller annat sätt.
Varför? De tjänar ju inget på de. Inte direkt så att de ska deklarera sin försäljning.

Varken SK eller Sthlm live bokför så jag har mitt på de lugna förhoppningsvis.
2009-12-09, 15:57
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Varför? De tjänar ju inget på de. Inte direkt så att de ska deklarera sin försäljning.

Varken SK eller Sthlm live bokför så jag har mitt på de lugna förhoppningsvis.

Frågan är ju hur bra de gör av sig med bevis som lagras i datorn. Såklart man tar för givet att så stora aktörer sköter allt snyggt, men har som sagt hänt innan att register förts även om det ej ska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in