• 1
  • 2
2010-12-30, 11:00
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannensguni
En mapp till TEMP och en till TMP?

geez Båda pekningsvariablerna kan peka emot en och samma mapp, gör en "Temp" mapp och peka båda variablerna emot den.

Citat:
Det konstiga är att just ett spel går att installera på D disken, men 3-4 andra går inte att installera på D.

uppenbarligen gör du någonting fel då du försöker dirigera om sökvägen i installationsprogrammen, alla program har heller inte möjligheten att man personligen får bestämma sökvägen.
Citera
2010-12-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
geez Båda pekningsvariablerna kan peka emot en och samma mapp, gör en "Temp" mapp och peka båda variablerna emot den.

uppenbarligen gör du någonting fel då du försöker dirigera om sökvägen i installationsprogrammen, alla program har heller inte möjligheten att man personligen får bestämma sökvägen.

Spelar det någon roll om det är 2 eller 1 mapp?

Jag förstår att det låter som att jag gör något n00b fel, men jag har visat detta till en kompis också. Och han också förstår inte problemet :S

När jag installerar ett spel så kan jag döpa mappen där den ska installeras till vad som helst, mappen skapas, men alla filer kommer på C iställer för D och där finns det en mapp med exakt samma namn och där ligger alla filerna. Som en spegel
Senast redigerad av mannensguni 2010-12-30 kl. 20:28.
Citera
2010-12-31, 19:50
Medlem
Det är ju ett program man använder vid installation, ett speciellt installations program. Kan det vara det som är felet? För på alla dem där spelen när man väljer installations mapp så är "grafiken" riktigt dålig där man väljer mapp, ser ut som windows 95. Medans på det spelet det fungerar så är "grafiken" där man bläddrar bland mappar mycket bättre och då installeras det rätt.

Finns det ett annat sätt att installera Spel program osv? med hjälp av ett annat program?
Citera
2010-12-31, 21:46
Medlem
Citat:
Det är ju ett program man använder vid installation, ett speciellt installations program. Kan det vara det som är felet? För på alla dem där spelen när man väljer installations mapp så är "grafiken" riktigt dålig där man väljer mapp, ser ut som windows 95. Medans på det spelet det fungerar så är "grafiken" där man bläddrar bland mappar mycket bättre och då installeras det rätt.

Finns det ett annat sätt att installera Spel program osv? med hjälp av ett annat program?

Här är en bild när det inte går att installera : http://img340.imageshack.us/img340/8134/problemhxp.png

Så där ser "stället" då man väljer mapp på ut, alltså det ser ut att komma ifrån windows 95. Men varje gång det är sådär så vet jag att det inte går att installera på disk "D" fastän jag väljer det så blir det på disk "C"!

Men när det ser mer "modernt" ut vid andra spel, så installerar den på "D" på exakt det stället jag väljer.

Det är verkligen mysko, vart tror ni felet ligger? datorn är ny och den har varit så sen jag fick den.
Citera
2011-01-01, 20:14
Medlem
Bump
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem