2009-12-08, 21:35
Medlem
azAZ09s avatar
För några veckor sedan så föll jag med cykeln, och slog höften i marken rätt hårt. Jag fick ett väldigt stort blåmärke av det, men nu har det försvunnit, endast pyttelite "blått" kvar... Men när jag känner över det så känner jag en knöl där.. jag undrar alltså ; brukar man få en knöl liksom under huden efter stora blåmärken? eller är det typ en benbit av höftbenet som slagits lös? vad är det för konstig liten knöl??
Det har aldrig gjort speciellt ont där, förutom nu lite när jag pillat på den och undrat :/ jag kände aldrig där då det var ett blåmärke dock.

Här är en bild på blåmärket när det såg ut som värst...
http://img163.imageshack.us/img163/4192/balumarker.jpg

Please help me!
Citera
2009-12-08, 21:38
Medlem
Tropexs avatar
Vätska som på något sätt fastnat eller brosk är mina två förslag.
Citera
2009-12-08, 22:08
Medlem
azAZ09s avatar
Okej...så det kommer gå bort av sig själv, eller finns den nåt jag borde göra?
Citera
2009-12-08, 22:37
Medlem
Eliza CTs avatar
Mitt förslag är att blodutgjutningen då den var rätt stor ombildats till bindvävnad. Vilket du kanske får behålla en del som minne av olyckan.
Kanske tittar någon FB-doktor in och ger en bättre förklaring.
Mvh
Citera
2009-12-09, 19:54
Medlem
Har flera kompisar som har liknande knölar efter blåmärken. På höften på dom också. Och han som har haft sin längst har haft i 7-8 år och den har inte försvunnit än.

Men vad det är vet jag inte. Vi har gissat på samma sak som Eliza, men vet som sagt inte.
Citera
2009-12-10, 18:26
Medlem
azAZ09s avatar
haha jaha.. fan vad kul då
Citera
2009-12-11, 23:18
Medlem
adoptivnegers avatar
Var glad att du inte har den i ansiktet som jag. Fick en blåtira som det sista försvann av för typ en månad sen, men kvar är en liten blånad och en öm knöl vid vänster yttre ögonvrå, ser ut som att jag har lite utsmetad kajal ungefär. Skitkul om jag får behålla den livet ut. Som om jag inte var tillräckligt ful redan.
Citera
2009-12-20, 13:56
Medlem
azAZ09s avatar
aah.. shit vad drygt de måste vara att ha den i ansiktet...
Citera
2009-12-20, 19:41
Medlem
Guybrushs avatar
Drog också på mig ett ordentligt blåmärke, fick en knöl som kändes stor som en ärta ungefär. Försvann dock efter nån månad.

http://i49.tinypic.com/2lks2a8.jpg

Knölen dök upp i "cirkeln" mitt i blåmärket.
Citera
2009-12-20, 19:51
Medlem
har det inte gått bort då blåmärket är borta så bör du söka sjukvården eller om det gör mer ont än vad blåmärket i sig skulle göra.
Citera
2011-09-19, 01:47
Medlem
Psyko Dads avatar
Blir man av med dem? Har fått ett mega-blåmärke med en knöl i som är stor som en plommonkärna & vill gärna bli av med den. Går de bort själv el ska man behöva skära ut den?
Citera
2016-12-18, 21:36
Medlem
Fått samma sak! Kan inte sova på den sidan längre.... Hur har det gått för er andra? Har knölarna försvunnit??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in